Svettas ihjäl....

... av värme och sockerchock. Den vanliga dagen för mig känns det som... Blir inte klok på mig själv ibland. Vet precis hur jag vill göra, men lyckas inte nå fram då sockerberoendet i nuläget är alldeles för starkt. Ska inom stan imorgon och kika på cyklar igen, så jag kanske ev. kan uppta cykling till och från jobbet...
 
Såg en intressant artikel på en paleosida, gällande IBS. "För en Paleo ätande fördetta IBS drabbad person så känns det helt självklart att spannmål (gluten) är en stor bov i problematiken. Att gå över till en Paleo kost har många hälsovinster och en av dem är att alla symptom för IBS försvinner."
 
Vet att många har problem med sina magar (typ jag själv även jag inte har en diagnos), och kanske är det så enkelt som att ställa om sin kost helt och hållet? De flesta vet i nuläget att glutenmat är högst inflammatoriskt och giftet av gluten lätt irriterar och förstör tarmarna så att de inte fungerar som de ska. Mer om hur man kan testa sig fram för att slippa problemet kan ni hitta HÄR. Det är en toppenartikel, så läs!!
 
 
Ska försöka lägga upp något slags förslag på hur jag ska kunna lyckas hålla mig till LCHF/paleo i fortsättningen. Tror hjärnan är hög på belöning i form av socker... =/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0