Tips för den med tidsbist?

Jag vet inte helt vart tiden tar vägen. Allt skall göras och gärna nu och jag känner bara - jag hinner inte med!
 
Har fortfarande inte kommit igång med min träning. Känns som om det är för mycket som ska klaffa. Jobb, körkort, städning, jobb, laga mat så man inte faller för frestelser, förberedelser inför flytten - allt på en gång! Jag känner mig helt utarbetad =/ Julen var ju ingen hit, eftersom den mest bestod av att flänga hit och dit.
 
Nu har jag i alla fall mitt körkort på G, så förhoppningsvis kan jag snart hålla körkortet i mina händer och köra utan tillsyn :-)
 
 
 
Jag fortsätter med min PF. Igår kväll var jag inte jättehungrig men sugen på något lite godare. Så jag kokade ihop en sockerfri jordgubbssylt, vispade upp osockrad grädde och fixade fram en mandelvåffla. Mmm... gott! Hade då redan gjort kvällsmat i form av falsk het pastagratäng, men den var jag inte alls sugen på att äta när det väl var dags. Så jag tog två våffelhjärtan och öste på med ost och mjukost. Yum!
 
Falsk het pastagratäng (recept) och vid sidan om - jordgubbar + sukrin som ska bli jordgubbssylt
 
 
 
Våffelbak

 
Så min matlagning kommer räcka i några dagar. Känns skönt, var riktigt sleten ikväll och behövde time out från köket.
 
Många i klassen tränar på Friskvårdshuset och jag förbannar mig själv för att jag blir själv på friskis... som jag ändå inte går till?!?! Ska försöka unna mig stor ledighet i helgen och bara försöka räkna på hur jag ska lägga upp min vardag för att hinna med allt. Känner att min kondis är under all kritik och tycker synd om mig för att jag inte har något att träna med =/ När det blir sommar och sol skall jag börja träna ute i min lilla trädgård. Det är tanken i alla fall. Sedan till hösten blir det nog träningskort på Friskvårdshuset - för då ingår bad dessutom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0