Ny dator och still going strong!

Min gamla dator lät så himla mycket att jag helt enkelt inte orkade med den mer. Den var dessutom seg. Så, jag bestämde mig för att köpa hem delar från Komplett.se och låta min sambo bygga ihop den till mig.
 
Den är mycket snabbare än den gamla, har mycket minne (1 terabyte + 500 gig) och låter nog mindre än den gamla, men det där grafikkortets fläkt låter fortfarande. Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig, men minsta lilla ljud som jag inte gillar, kan jag inte stå ut med. Jag blir tokig, det gör ont i huvudet. Fläkar är en av dem. Nåja, tittade på de bästa tysta grafikkorten på marknaden... Ja, jag får nog spara ett tag. De ligger omkring 2 500- 4 500 kr. Om någon har tips på ett grymt grafikkort som är vääääldigt tyst så kom gärna med tips :-)
 
 
 
 
 
Min periodiska fasta (PF) går bra. I måndags gjorde Robin någon konstig köttgryta som jag blev otroligt kass i magen av, i tisdags gjorde vi fisk- och räksoppa (otroligt god, recept kommer!), igår åt jag en fläskkotlett med rester från min kålgratäng. Ikväll verkar vi sakna inspiration. Vi har lax, men jag känner mig inte riktigt sugen på något. Min aptit har drastiskt förändras sedan jag började med PF. Jag är väldigt nöjd med det jag äter.
 
Har börjat äta en matsked kokosoljainnan varje måltid. Kokosfett består av korta och mellanlånga mättade fetter. Då kroppen har svårt att lagra dessa fettsyror i fettcellerna används de istället som bränsle direkt i levern och i musklerna. Det ger en ökad energiförbrukning i levern och en ökad mängd energi som dina muskler kan använda. Det sistnämnda ger bättre uthållighet och träningsork.

Kokosfettet innehåller mycket laurinsyra som stimulerar immunförsvaret. En hög halt laurinsyra har även visat sig minska risken för depressioner, vilket är tänkbart eftersom hjärnan består av fett.

Kokosfettet har dessutom en tendens att göra oss mer mätta än andra fetter om man jämför mellan samma antal kalorier. En orsak till det är just de korta och mellanlånga fetternas förmåga att brännas direkt i levern och när de förbränns ökar leverns temperatur. Högre temperatur minskar vår aptit (fakta: Paúlún).

 
Det är väldigt mycket som snurrar nu inför vår flytt till den nya lägenheten i början av april, jag känner mig ganska stressad av det och mycket tankar kring hur det ska bli. Inte blir det bättre av att min sambo har slutat snusa och är cranky hela tiden. Nåja, livet går vidare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0