Drömmar om ett eget hus

Idag har förmiddagen gått ut på att kolla hus på Hemnet samt kolla bloggar på eget husbygge.
 
Vibyggerhus.se är kanonbra sida att gå in på att för att leta efter bloggare som bygger nya hus. Mina tankar kring att bygga ett nytt hus växer sig större, och jag ska bara få med min käre sambo med på tåget. Tänk, underhållsfritt i ca 10-15 år... lagom tid att lägga allt fokus på inredning och barn. Jag har läst mycket bloggar om detta och det kan tydligen ta upp till ett år att få fram allt nödvändigt material, bygglov m.m. innan huset ens kan påbörjas.
 
Frågan är ju bara vart man ska bygga nytt? I nuläget är jag fruktansvärt trött på grannar som för väsen och har hundar som skäller m.m. Man vill ju ha grannar, men gärna en bit bort så man inte behöver bli galen när de spelar musik utomhus. Eller så får man skaffa ett VÄL-isolerat hus där ljudet inte kan tränga in... Man vill ju också ha hysat nära till jobbet, både för mig och min sambo.
 
Hur som helst, det finns massor av bloggtips för byggsugna! Jag är själv inne på 2-våningshus, klarar inte riktigt sluttande väggar på övervåninge, tycket det blir svårt att få till det med övrig inredning. Alternativt en stor enplansvilla med källare. Jag vill gärna ha en källare där man skulle kunna ha egen träningslokal. Men vem vet? Jag är ganska ombytlig av mig!
 
Lite vad jag gillar för hustyper:
 
9
Ekefors Sjöaryd 180
 
7
Ekefors Lotusgården 176
 
Fiskarehedenvillan Falken
 
Egendesignad villa från Eksjöhus från bloggen Från tomt till hus.
 
Ha en fin helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0