Segt med bloggandet

Jisses, första veckorna på året har varit mer än intensiva. Man har flängt hit och dit och haft fullt upp. Jag har inte fått bilderna från nyår heller ännu. Tog bilder med sambons lillebrors fetekamera - och den är ju inte vår så den ligger ju hemma hos svärföräldrarna.
 
Maten går det strålande med. Under helgen var vi hos sambons föräldrar. Åt ca 5 väldigt ekologiska ägg hemma hos dem (de har småhöns) till frukost. Jag övningskörde till Åhus där vi tittade på en marklägenhet. Vad kan jag säga? Vi blev förälskade.
 
 
Sedan var det hem till sambons föräldrar för det skulle firas, den ingifta farbrorn fyllde 50 år så kvickt ner till Malmö, där vi stannade ett bra tag in på natten. Sedan kunde jag inte somna för att jag låg och tänkte på lägenheten. Jag var så trött men kunde inte somna, vilket resulterade att jag hallucinerade fram en spindel som trillade ner på mig. Det är nog det märkligaste jag varit med om. Jag var helt övertygad om att jag såg en svart stor spindel trilla ner i sängen. Min sambo tyckte jag var galen när jag skrek efter mobilen för att lysa ner bland kuddar och täcke.
 
 
 
 
Jag har hållt mig bra i matväg, ätit vid 12-tiden och sedan vid 19.00-20.00-tiden. En del på jubbet undrar vad jag sysslar med, men det behöver man inte oroa sig för. Jag är väldigt påläst och vet vad jag gör. Jag är mer orolig för folk på arbetet som äter godis 24/7. Det är det mest humoristiska av allt.
 
Ska komma igång med träning denna vecka. Jag vill ju styrketräna och intervallträna, men vet inte riktigt hur man gör och vem ska man fråga? Får väl köra lite pass innan jag har byggt upp ett eget.
 
Så fick mina vivibarefoot-skor. 38:orna var för små och 39:orna megastora. Så typiskt. Vad hände med stl 38,5? Ja, jag får väl helt enkelt ta mig en dag ner till malmö och pröva lite, värdelöst att beställa hem träningsskor. Stämmer sällan. Synd, för de var väldigt fina och bekväma. Jag måste bara ha ett par, ska bara finna den korrekta storleken.
 
 
I helgen tror jag inte vi har mycket för oss, så ska ta en just nu-bild på mig. Jag har nog redan gått ner något kilo, byxorna sitter lösare och magen är mer slank. Ska mäta mig så skillnaden blir mer uppenbar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0