Dag 4

Det går verkligen bra! Jag pratade med en kostrådgivare via nätet häromdagen, och hon tyckte som "nybörjare" igen på LCHF att jag inte borde stryka mejeriprodukterna så snart ur min kost. Det enda rådet var att äta laktosfritt samt att inte äta mejerier på morgonen, eftersom laktosen ofta gör en hungrig snabbt efter intag av maten.
 
Vi kom därför överens om att jag ska testa periodisk fasta. Jag har kört det i tre dagar nu. Periodisk fasta för min del innebär att jag inte börjar äta förrän ca 12.00 på dagen. Sedan äter jag ett mål vid 20.00-21.00-tiden. Därefter äter jag inte igen förrän vid middagstid. På detta sätt startar man en effektiv och mild förbränning i kroppen. Man äter ordentligt på de tider man ska äta så slipper man hunger och stress. Det här med att frukosten är morgonens viktiga måltid är vag definierad. Eller rättaresagt - den öppnar upp för en mängd olika tolkningar. Frukost är ju frukost oavsett när du väljer att inta den, för det är ju första gången du bryter fastan. Det är kanske ett viktigt mål för de som går på vanligt kost eller annan kolhydratskost men de som kör fastan behöver inte det.
 
 
Jobbade min första dag idag när jag skulle testa min fasta, och det var inga problem. Måste bara lära mig att äta liiiite senare på kvällen, var lite hungrig till middagen.

Jag känner mig dock oerhört nöjd med detta sätt att äta. Jag överäter inte, jag är pigg och jag orkar mer. Idag har jag gjort hur mycket som helst. Min sambos kommentar: "Värst vad du är duracelkanin idag!"
 
Snart kommer en bild på mig som jag ser ut idag. Måste bara få hjälp av nån att ta fotona


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0