Brunch med våfflor

Igår tvättade jag i princip hela dagen. Åt lax och broccoli vid tolv-snåret och till mellanmål blev det gräddost och nötter vid fem-tiden. Slängde i mig rester av köttfärsåsen vi gjorde häromdagen vid åtta och sedan cyklade jag iväg till min vän Josefin som flyttat in till stan tillsammans med sin vän Felicia. En liten bulldogg möte mig i dörren in till dem, Texas. Hade tagit med mig min kamera men det blev så mycket annat vi gjorde så den glömde jag helt bort.
 
Sov över eftersom det blev alldeles för sent. Vaknade vid nio, för då hoppade Texas upp i soffan och krävde att jag skulle klia honom. Så det var ju bara till att klia honom sedan försvann han in till Felicias rum igen. Då var det svårt att somna om, så jag klev upp, klädde på mig, sa hej då till Jossan och cyklade hem. Väl hemma plockade jag på mig min plånbok och cyklade till affären. Handlade nybakta bullar till min käre sambo som fortfarande låg och sov, jag planerade dagens kvällsmat, samt roffade åt mig lite mjölk, mögelost och grädde. Och så hem igen.
 
Då väckte jag sambon och sa att han minsann fick hoppa upp och äta. Så vi gjorde en storslagen brunch ihop. Jag passade på att göra lchf-våfflor (OMG - de är sååååå goda!!!) och jag har bestämt mig för att det ska bli mina nya mellismackor. Passar utmärkt att ha bär och grädde till, de smakar nästan som riktiga våfflor, det enda som saknas är den där frasigheten. Nåväl, det räcker gott och väl till mig.
 
 
Jag gjorde bacon, som blev alldeles för knapriga i ugnen, kokte ägg som blev alldeles för löstkokta (till min sambos stora glädje). Men våfflorna blev kanon, det var bara att brassa på med en massa till. Jag tänker att man kan ju använda våfflorna till mycket annat också, till wrap för taccos m.m. Kanon att jag kom på detta. Åt en hel våffla, de två andra frös jag in.
 
 
 
Ha en underbar söndag! Nu blir det tv-tittande med massor av serier och till kvällsmat vankas det ungsbakade grönsaker med fläskfilé och bearnaisås!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0