PF och Övningskörning.

Wah! Idag har varit en dag med fullt ös! Klev upp imorse, tog kokosolja som vanligt, fixade till mig och stack iväg till körskolan. OMG! Jag tyckte precis att jag var grym på att köra men mitt självförtroende har fått sig en vass törn. Att titta på backspeglar är inte min grej. Ännu i alla fall. Usch, det var helt kaotiskt. Första gången läraren behövde ingripa för att jag inte skulle köra ut på vägen (för att jag kollade i backspegeln. Man ska ju göra det innan man "blinkar" dit man ska) och dragläget är helt hopplöst att hitta. "Flytta foten en halv mm..." Hmm? Går det ens? Haha, nä, jag är helt hopplös för tillfället, stor eloge till trafiklärarna som pallar med det. Å andra sidan är dem kanske vana. Märker även att mina brister i läran om vad som är höger-vänster tar ut sin rätt. Ett perceptionsfel som hängt med mig som liten. Jag lärde mig aldrig höger och vänster och idag kan jag det OM jag får en sekund att tänka vart det bär. Men att behöva köra pang boom funkar inte. Då vet jag inte vad som är vilket. Haha. Får väl bjuda på "dagens sanning".

Men men, bättre har det dock gott med kosten (PF = Periodisk fasta). Åt mitt första mål vid ett, då lchf-pastagratäng. Till kvällsmat har jag precis ätit chili con carne. Åh, vad jag har saknat min ruccola. Världsbäst! Klämde i mig en avokado också. Nu jäklar ska jag bli mätt länge.

Het pastagratäng


Chili con carne


Har även avverkat en timmes promenad med min norska syster som är hemma på besök. Fint det! Råplugg och så övningsköra på eftermiddagen igen och sedan var det dags för INFO på trafikskolan. Det mesta visste jag ju redan men men, det var bra informaton ändå. Ska se till att köra mer med sambon för nu har vi inte kört på skitlänge och jag vill verkligen lära mig det här så jag slipper betala för fler lektioner... Håller tummarna för att jag har körkort i höst iaf.


Kommentarer
Veronica

Så ska det vara i början. Men det lossnar :) om ett år kommer du att se tillbaka och tänka att det var väl inte så svårt? ;)

2012-05-29 @ 19:27:25
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0