Lucky Day -

- Nicola Roberts.

Varit en jäkligt bra dag, idag. Syrran lämnade av sin dotter hos mig så jag kunde gå och lämna henne på dagis vid halv åtta. Tvättat från 7-10. Varit ute med mammas hund i en timme. När jag var ute med honom igår så flög det tusentals sådana här svarta tingestar, ish! Idag satt alla fasklistrade på allt som stack upp från marken, gräs, vass, kvistar m.m. Den här såg ut som en liten TREE-hugger.



Zambo tramsar sig.


Han ser rätt farlig ut när han ligger ner och ögonen står upp sådär.




Och så fort han kommer upp från golvet ser han ut som världens snällaste. Zambo gosing!


Efter promenaden och bus med hunden åt jag lite kotlett, ungsbakade grönsaker och beasås (rester från gårdagen).


Sedan var det direkt in till stan för att träffa nya jobbet. Åh, vad jag längtar tills jag börjar! Tjejerna där är toppen, rara och välkomnande. Trivdes direkt. Blir en utmaning att lära sig allt och det ser jag fram emot. Håller tummarna att det finns något till mig att komma till sen när sommaren är slut, man vet ju aldrig. När de sen sa att de hade köpt fika tänkte jag "åh nej" och de tar fram värsta kanellängden. Jag tackade dem uppriktigt för deras fina gest, men berättade att jag inte kunde äta det. Lågkolhydratskost. Ont i magen. De förstod. Ja, lite pinsamt. Men men, komplicerad vikarie - hej det är jag!

Sedan slank jag inom DINSKO för att dregla på lite skor. Köpte inget. Måste hålla i vartenda öre. Cyklade till Nya Trafikskolan för att skriva in nya tider inför de nya veckorna som de har satt upp. Tråkigt nog är det inte många kvällsturer... Men jag har satt upp en tio stycken körlektioner inom de tre närmsta veckorna så nu KÖR VI! De är mycket trevliga på körskolan, blev uppassad direkt av en körlärare som t.o.m kunde tänka sig att ändra om sitt schema för min skull haha. Han gav mig mycket info också om teoridelen, vilket jag behövde! Och jag kan väl säga som så, jag har nog aldrig blivit "låsas-knuffad" eller dunkad i ryggen så många gånger av flera främmande män som idag. Lite röd om kinderna vart man när det var dags för att cykla hem.

Håller på att slänga i mig lite omelett. Ska till mamma och passa lilltösen medan hon går ut med vovven. So that's were I will be for tonight.

Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0