Beautiful Day.

Igår var vi på Fridens för pizzornas skull. Till min glädje serverade dem ryggbiff så det fick bli det, men en skiva blåmögelost, beasås och grönsaker till. Sent på kvällen kom jag och sambon hem. Han satte sig för att spela och jag hamnade i soffan med en lågkolhyratspannacotta <3 Mmm.. sen somnade jag gott.

Idag vaknade jag vid tio (yes!!) och tog en sked kokosolja samt tre blåbär innan jag drog ut på en timmes powerwalk. Så gött, svetten rann och musklerna arbetade för fullt. Jag växlar mellan lugnare tempo och intensivt tempo = intervallträning. Det chockar kroppen och får den att jobba extra hårt, istället för att köra samma tempo hela tiden = ger inte så mkt.
Mina knep för att träna så många muskelgrupper som möjligt under en powerwalktur är att hela tiden fokusera på att "dra in" naveln mot ryggen, spänna magmusklerna och hålla det så under hela turen. Spänn rumpan. Sänk axlarna och jobba med armarna, fram och tillbaka. Jag har också börjat tänka på min andning, att andas in genom näsan och ut genom munnen. Finns många bra sidor på andningsövingar, hur man ska andas och så, för att få maximalt med syre ut i blodet = bättre återhämtning och syretillsättning = du orkar lite mer än du tror!
Härlig runda, var röd som en tomat i ansiktet när jag kom hem. Syrran trodde att jag hade solat, haha.
Åt lite jordgubbar och blåbär innan jag hoppade in i duschen. Sitter och mumsar i mig omelett nu... mm! Ikväll blir det nog lite lasagne.
Btw, var inte detta en riktigt snygg outfit? Me like!

Ha en riktigt skön söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0