Hungergames

Yes! Efter en väntan i över fyra månader, tre böcker senare, så har jag äntligen bokat bioplatser till "Hungergames". Wow, vad jag längtar! Ska bli jättespännande.

Idag känns allt mycket bättre. Fick äntligen en knuff i baken (av mig själv) att äntligen sätta mig ner och söka mer arbete. Har dragit på det "ska göra det den dagen..." och så för man fram datumet hela tiden. Trist när man gör så, har varit ganska trött i huvudet den senaste tiden. Hittade ett toppenarbete som jag har sökt. Nu håller jag tummarna att få bli kallad till intervju... Hoppas, hoppas! Det är precis vad jag vill syssla med. Nu måste jag bara ta mitt fördömda körkort, om jag kan få mitt körkortstillstånd någon gång.

Ibland tänker jag att det hade varit skönt att få något som hade gjort en piggare och gladare, typ ett lyckopiller så du alltid känner positiva tankar. Men å andra sidan så vet jag att jag kan peppa mig själv, som idag. Jag vet också att maten gör att jag blir slö i huvudet. Dålig mat, mycket socker... hjärnan går på högvarv men utan den riktiga energin. Ibland vill jag utbilda mig till LCHF-konsulent och ha egna föreläsningar. Det hade varit jättekul! Kanske i framtiden. Nu har jag siktet inställt på att fixa det här, att arbeta som socionom och ge min styrka åt andra. För den finns där, inom räckhåll.

Blir kanske träning idag. Om sambon vill stiga upp ur sängen. Fint väder idag. Har bestämt att jag ska leka lite med Inez, systerdottern. Vi bor ju grannar så det blir ganska enkelt. Leka spöken med filten. Funderar på om jag ska ta över tvillinggrabbarna också. Får se. Idag känns som en dag. Full av möjligheter.







Summer hold me. Caress me skin. Never go.


Kommentarer
Veronica

Härligt och höra att du känner dej piggare och bättre till mods :) att det går mot vår och sommar gör saken ännu bättre!

2012-03-21 @ 21:53:06
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0