Beautiful wednesday!

Idag har allt möjligt hänt. Jag har städat massor, rensat ut, packat ner saker, packat upp vårkläder, tvättat, diskat, gjort mat, müsli... Fått mitt examensbevis hem idag, känns superbra att se det! Dessutom kom Robins godkännande som handledare så vi ska ev. köra lite imorgon, öva lita på att starta och köra bilen.. gick inte alltför bra sist (när man var runt 18 år) annars blir det inte testning förrän på söndag e.m. när jag slutat jobba.

Har ätit turkisk yoghurt blandat med halvuppvispad grädde med nötter och lite vaniljpulver (ej vaniljsocker!). Gott! Höll mig mätt i några timmar och började laga middag vid fyra. Chili con carne, det är helt underbart att äta det. Perfekt smak, lagom starkt och gräddigt. Recept finns på Airams matblogg.

Sedan när klockan blev lite vid sju så prövade jag att göra lchf våfflor. Blev positivt överraskad. Det smakade som vanliga våfflor i princip! Enda skillnaden är att jag blev asmätt på en enda våffla (!) och kunde inte tänka mig att äta en till för då vände magen sig ut och in av mättnad. När det lagt sig lite tog jag ett ägg också för proteinets skull.

På med vispgrädde och lite bär + sukrin så smakar det tipptopp!


Ska testa och äta de två andra till frukost imorgon tsm med två kokta ägg.


& såhär fin blev nötmüslin på hasselnöt, mandel och valnöt.



Köpte en jättefin syréenlila trasmatta till sovrummet också, samt två ljuslila krukor. Behövs piffas upp nu när våren är på gång. Hann inte köpa blommor, men det tar jag imorgon. Skönt att jag gör annat än att bara sitta och hänga vid datorn. Har massor av energi! Ska pröva att baka lite fröknäck imorgon tror jag, och det blir en tur på stan för att leta lite nytt i inredningsväg till hemmet. Längtar! & så kommer Inez på besök <3.

Lite blommor som jag fotade förrförra veckan när våren var på väg.







Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0