2012

Ja, då var vi här. Tänk januari 2000. 12 år sedan! Jag är fortfarande förbryllad.

Nyåret firades in med sambon och hans bror med flickvän samt en gemensam kompis. Vi gjorde det enkelt eftersom ingen ville "festa" direkt. Det innebar dock inte att maten fick lida. Jisses. Först avancerad toast med chevre, päronskiva, honung, rostade pinjefrön och ruccola. Därefter höjdpunkten på hela dagen: Oxfilé inlindad i parmaskinka, med puré (istället för vanliga potäter) gjort på potatis, jordärtskocka och stekta champinjoner med pepparsås. Var så himla mätt men tvingade sätta i mig allt för att det var så... gott! Nu vill jag äta oxfilé hela tiden! Efterrätten bestod av jordgubbsparfait. Tog inga bilder eftersom kameran dog.




Eftersom kameran dog innebär det också att mobilen dog. Skulle ju ringa mamma. Oj då! Ringde växeln till sjukhuset eftersom hon jobbade natt och de kopplade mig till förlossningen. En av mammas kollegor svarade och jag fick reda på att mamsen höll på att förlösa Kristianstads första 2012-baby. Som senare visade sig vara 2:a födda babyn i Sverige 2012. Trevligt!



Vi skålade in med lite champange och därefter kom en hel hög med kompisar till sambon och det blev lite efterfest i huset tills jag sa tack för mig vid 02.00 eftersom jag skulle upp och jobba.

Har varit skönt med lov, fast varit en aning stressad i och med "sluttentamen" på högskolan nu när man ska ta examen. Ah, måtte jag klara denna sista uppgift!




Jag hoppas 2012 innebär möjligheter att utvecklas som socionom, som människa, syster, faster och moster, sambo, vän och mycket mer!
Ciao!


Kommentarer
Veronica

Låter som ni haft en bra nyår fast det inte blev party, det behöver det ju inte va alltid :)

God mat är gott, alldeles för gott. Tur man inte äter så alltid ;) Ses vi snart, helgen 21-22, dont forget ! kramar

2012-01-02 @ 11:15:30
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0