Nymodigheter - grönsaker.

Ja, grönsaker är bra för människor. Det är konstaterat och jag håller med. Det roligaste med grönsakskonceptet är att "man lever längre, mår bättre m.m." och ni ska veta hur många 90-95-åringar som jag har träffat som ratat grönsaker och äter det sällan. Kokta morötter får pluspoäng men sallad, tomat, bönor m.m. är konstiga. Ändå är de nästan 100 år.

Så hur mycket magi finns det egentligen i grönsaker, hum? Bra för hyn men bra för livslängden, I wonder.

Bara en tanke. Jag älskar grönsaker, de är bra utfyllnadsmat och ibland slås jag av tanken att jag kanske inte alls blir 100 år bara för att jag äter just tomat eller ruccola.





Kommentarer
Veronica

Haha. Jag tror inte vi blir äldre för att vi äter mer grönsaker. Men vi mår kanske lite bättre på väg mot ålderns höst iaf :)

2012-02-27 @ 11:42:36
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
ggbella

Så säger mannen också! Han säger; "Alla är så noga hela tiden, så himla känsliga är vi inte att vi behöver allt nyttigt alltid. Det fick man ju inte förr - och dessutom är alla grönsaker så himla besprutade, hur nyttigt är DET för oss egentligen?" Ja, egentligen blir det kanske +-0 :) Men det är intressant! Jag undrar också. Min morfar säger exempelvis "kaninmat" om ruccola... :)

2012-03-01 @ 11:03:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0