No bounce

Min finfina syrra ringde mig precis och vi snackade lite om BH:ar (eftersom hon arbetar som butikschef för en underklädersbutik så har hon koll på det där med BH:ar och storlekar). De säljer också sportsbh men jag gillar inte den typen av BH:ar där det inte finns stöd från "underwire" - vet knappt vad det heter på svenska. Mina bröst måste skiljas åt, jag står inte ut med att de rör varandra.

Så berättade hon att de varit på mässa i Frankrike och hon hade sett en sportBH med underwire, perfekt! Panache Sports Bra från Lessbounce.com. Helt ok pris - ca 500 kr blir det att få det hemfraktat från England. 65G blir perfekt och jag hoppas det kommer sitta bra. Är så glad just nu, äntligen en ordentligt sportbh som håller tyngden på plats. Är så trött på att ha två sportbh:ar på mig, det gör ont när man ska göra crunches eller övningar på rygg och man blir mer varm av det. Håller tummarna!




Prövade en vanlig sportsbh från H&M. Tog i S för att kolla. Vilket skämt! Jag tycker inte att jag är übersmal under bysten, men S satt som en trasa. Vad ska den stötta upp egentligen? Dåligt H&M! Även synd att inte fler sportbh-företag inser att många kvinnor behöver 60-70 i omkrets, för det sitter så mycket bättre, man slipper ryggont för att en mindre storlek håller upp bysten bättre. Och lite större kupor tack!


<-- inget stöd!

Väldigt tråkigt väder ute, får väl göra lite inomhussysslor idag så att sambon blir glad när han kommer hem. Jobbar sedan i två dagar sedan är det ledigt fre-sön. Blir lite fest på lördag, verkar som de flesta av mina favvoflickor kan komma så längtar verkligen!!
Happy day!


Kommentarer
ggbella

I KNOW! Alltid 2-3 sportBH:ar om man ska träna. Jävla mög! Och ja, det är bättre de sitter hårt under tuttarna så att dom blir på plats.



Jag kommer nog på lördagkväll! :) Hänger nog inte med ut för jag jobbar både lördag & söndag :(

2012-03-01 @ 10:58:44
URL: http://ggbellasblogg.blogspot.com/
Rebecca

Mm, det här med sportbehåar, ja. Jag måste kolla in den där du fick rekommenderad, för jag är i desperat behov av en bra sportbehå. Det är så jobbigt, för jag är inte speciellt stor runt bröstkorgen men har EE i kupa... Lätt att hitta något som fungerar då, liksom. Ja, du har ju samma problem :D Dubbelt med allt så det ska studsa så lite som möjligt. Kan du inte berätta hur den fungerar när du fått hem den? :)

2012-03-16 @ 22:31:40
URL: http://www.tumblr.com/blog/femmenoir


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0