Booty Shape Up!

Okej, kom inte iväg till Actic men tränade hemma på balkongen istället vid sex-tiden. Fram med pilatesmattan och så körde jag 12 minuter intervall med Zusana Light's Booty Shape Up. Grejen är att du hela tiden gör olika övningar under korta intervaller. Denna övning innebär att du gör tre övningar men i 30 sec, vilar i 10 sec och det ska bli 18 runder totalt. Alltså gör du övningarna sex gånger per övning. Du är stendöd efteråt, det kan jag lova! Mina lår tog rejält med stryk... aj aj ck-diet! Har svinigt ont just nu.






När jag jämför mina antal reps med de jag gjorde sist med övningarna så är det en klar försämring, min kondition är ryslig just nu! Å andra sidan hade jag en 3kg hantel på övning 2, det hade jag inte sist. Funderar på att göra en egen sandbag... köpa en ful väska och stoppa full med sand eller nått. Nåja.

Det jag gillar med intervallträning är just att du blir smidig och stark samtidigt som du får kondition. Mitt största mål är att kunna göra armhävningar på tå. Just nu fixar jag det inte, har aldrig gjort, så fort jag närmar mig marken så faller jag ihop. Damn it!

Jag värmer upp med 3 minuter rockande med ringen och hoppar hopprep till en valfri låt.

Mina resultat för Booty Shape Up-passet (20/2-12):

1. 9, 6, 6, 4, 5, 5
2. 9, 10, 9, 8, 6, 6
3. 10, 12, 10, 10, 9, 8

Senast jag gjorde övningarna (12/9-11)

1. 4, 10, 7, 6, 5, 9
2. 12, 13, 12, 10, 10, 11
3. 10, 11, 11, 10, 8, 9

Imorgon planerar jag att göra min värsta workout, nämligen 550 reps. Får se om jag orkar 30 armhävningar (på knä)... Eller 50? Nä, tror knappt det. Min senaste tid var 33 minuter och 53 sekunder (940 hundradelar). Tror inte jag slår det, men jag kan ju alltid hoppas! Det har kommit en hel del nya övningar på Bodyrock så är ni nyfikna så check it out.

Idag har jag ätit ekologisk yoghurt naturell (3,5-4% fett, 4g kol/100 g!) - supergott! Hackar lite nötter och strösslar i. Ska se om jag tål att ha i blåbär och hallon. Jag har även vaniljpulver hemma (utan socker givetvis) som jag funderar att också ta i för att få vaniljsmaken. We'll se!


Åt resten av min lax och efter träningen stekte jag upp lite blodkorv för att äta slut på den. Sedan blir det inte mer sånt. Ska köpa hem lite weinerkorvar (innehåller ofta liite kolisar) och koka och äta med senap... det blir kanongott och bra mellanmål för de hungriga.

Oh well... ska duscha nu och sedan se på lite Walking Dead. Ha en bra kväll alla!

Sayonara!


Kommentarer
Gabriella

Hade gääärna tränat så! Verkar kul :) Har dock inte plats eller prylar.



Oh, wienerkorvar, de är bra alltså? Fy, så gott! Måste jag köpa hem :)

2012-02-21 @ 14:26:52
Emma

Fast grejen är att du ska kunna göra det hemma även om det är ont om plats, så stor är inte balkongen ;-) Fast pilatesmattorna är ganska dyra... =/



Ja, försök hitta med så lågt kolis som möjligt och utan mjöl så långt det är möjligt! ;-) Krams

2012-02-21 @ 16:32:24
URL: http://lchfashion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0