Let food go hand in hand with your life and health.

Wow! Min mage mår kanon! Känner mig back-on-tracks och har gjort i över en vecka nu. Ska testa att träna på ACTIC på torsdag. Vet inte riktigt om det är min grej längre, jag är ju helt fast i intervallträning (t.ex. Bodyrock) men att göra det på gymmet..? Mja. Måste dock komma igång. NU!

Igår gjorde Robin riktigt god kycklingcurrygryta. Till det hade han gjort gosallad efter att ha fått receptet av sin faster. Det är så gott!



"Go"-sallad


Idag var det min tur att hitta på något gott. Så jag gjorde Fläskfilégryta med rosépeppar med Pommes Duchesse. Mitt enda tips är att INTE salta fläskfilégrytan alls. Baconen gör sitt kan jag säga, mitt blev för salt. Och jag tror inte det ska vara 2 msk rosépeppar, men man gör ju som man vill. Lycka till och smaklig måltid!



Vad passar inte in i bilden?





Edit: vi har ingen mortel så jag var tvungen att ta till lite mer extrema metoder för att krossa rosépepparn, dvs med hammaren ;-) Det är därför också spisen ser ut som fanken. Pröva att strössla ner pulveriserad peppar från en kökshandduk... hemskt!

---

Lite inspo:










Ciao!


Kommentarer
Veronica

Vad god all mat ser ut :)

2012-04-18 @ 10:47:05
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0