Träna träna träna...!

Ni får ursäkta, men nu har jag fått upp tempot med träningen rejält! Igår blev vilodag. När Robin kom hem fixade vi till oss och stack ut och åt på O'Learys. Därefter bar det hemåt igen med tv-tittande & mys helt enkelt. Somnade givetvis i soffan  och vaknade vid 01.00. Puffade på Robin och vi släpade oss till sängen. Vid sju steg jag upp och gjorde iordning för skolan.


Kom hem, fixade lite, sms:ade en kär gammal vän som till min lycka ringde upp och nu har vi dejt nästa fredag... Ska bli kul o träffa henne <3. Vi var båda rörande överens om att vi saknat varandra och att det var förjäkla längesedan vi träffats. Nu blir det andra bullar!


Idag har jag varit på G igen och gjorde 550 repsen. Eller... rättaresagt... Inte 520 utan 530! Wiho, nu fattas bara tjugo armhävningar till haha. Och trots att jag gjorde 10 armhävningar till så slog jag ändå min gamla tid. Nuvarande tid är 32 minuter och 31 sekunder + 704 hundradelar. Jag slår mitt personbästa med över 1 minut!. Vissa övningar blir bara lättare att göra (utan paus då alltså). Ska köra 30 armhävningar nästa vecka och veckan efter det så blir det +10 och +10 därpå. Så får vi se vad tiden hamnar på. Helt slut i armarna i alla fall! Får snart börja göra andra utmaningar från Bodyrock, men vill ha lite mer redskap då. Tur man har en brorsa som kan hjälpa en med detta!

Sedan jag börjat äta har jag gått upp några centimeter (jätteirriterande) men med rätt kost och mer motion ska jag nog få ordning på detta åbäke. Jag funderar starkt på att ta en intensivkur igen precis efter jul i två-tre veckor. Ifall det behövs. Har ätit fil (4%) idag med massa goda nötter i (ett stort tips är att göra rostat hasselnötsmjöl - smakar himmelskt i filen som strössel) och en av de få mejeriprodukter jag äter för tillfället. Jag väljer bort grädde, mjölk och créme fraiche för att effektivisera ketonfasen. Så fil, ost och smör är det enda - mest för att de två sistnämna innehåller mycket få kolisar + att det är nödvändigt för god mat ;-) Jag har även ätit lövbiff med senap och ostfyllning. Mums! Hållit mig mätt ända till nu.



Imorgon gör jag en liten avstickare. Gabriella & jag ska ha lite tjejkväll så då blir det kinamat är det bestämt. Punkt slut. Sedan blir det väl en film ovanpå och lite snackis. Lördag är det kalasfirande, brorsans lilla tjej har fyllt 5 år så då ska vi fira henne :-) Har också bestämt med tjejerna att det blir utgång. Härligt! Ska ha bra skor på mig så jag kan dansa jäklar i! Söndag... Ja, det blir väl mest plugg då. Jippi.

Några dagar sedan:




Ha en skön helg!


Kommentarer
Karl

Ah cambridge, care to explain?

Lät bara så lite... Själv är jag i bulkfas och får i mig ca 2500-2700 om dagen. Got to get bigger, ain't big enough.



Kinamat läste jag något om här?

Jag har ett fruktansvärt bra recept på egen Szhechuan om du är intresserad.

2011-11-11 @ 00:15:44
Karl

Oj det låter rätt hårt. Kudos till att du har disciplin till att utföra en sådan hårddiet. Låter riktigt jobbigt, sen att träna på det. En annan hade dött på plats. Kanske något jag borde testa nu när jag tjockat till mig under min bulk. Jag kan nu för övrigt kallas för Tjock-Kalle för första gången på 2,5 år! Riktigt rund och mysig.



Jo Szhechuan är en riktigt god rätt som finns på de flesta kinahaken. Innehåller dessvärre en gnutta soja, men det finns nog en skön ersättare som är mer naturlig, t.ex "fisksås" för att komma åt sältan.



Szcheshuan



Klassiskt kinesiskt recept



Själva woken

Fläsk/kycklingfilé

1 gul, 1 röd paprika

1 burk bambuskott

2-3 morötter

1 gul lök

1 Purjolök

Soya/Fisksås

2 vitlöksklyftor



Woksåsen

Tre tsk sambal oelek

1 vitlöksklyfta

Soja/hoisinsås/fisksås

Arrowroot (för redning, istället för maizena).



Woka upp det döda djuret i en wok (tillsammans med de två finhackade vitlöksklyftorna i rikligt med olja). Salta med fisksås/soya/salt.

Lägg undan köttet när det är klart.



Samtidigt som du gör det här ska du varma på vatten i en kastrull. När detta börjar halvkoka så häll i "sås-ingredienserna" rör om, och koka upp. Red med arrowroot så det får en tjock konsistens.



Ny omgång olja, ner med grönsakerna. När dessa är klara så kan du tillsätta köttet. Woka runt detta ca 5-7 minuter tillsammans.

Tillsätt såsen och låt det "koka upp"/wokas tillsammans tills det ser aptitligt ut och smakar bra. Smaka av med salt om så önskas.



2011-11-14 @ 09:23:20
URL: http://karlwallenius.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0