Nya tag!

Nu är jag ledig i en vecka, en HEL vecka. Så jäkla skönt! Ska hinna ta igen tid med vänner, städa (mitt eget rum vill säga...), träna och äta LCHF.

Har ätit helt tokigt i helgen och då blir kroppen inte glad på mig. Så idag ska jag starta upp med LCHF igen. Det är mycket ältande med det här att "idag startar jag" osv. Det kanske är det som "keeps us going". Så denna vecka planerar jag att inte äta någon form av mjölkprodukter förutom filen på morgonen. Får se om jag pallar göra ägg o bacon till frukost hela veckan. Idag blev det fil och bär. Det blir en slags rivstartsvecka med enbart kött och grönsaker. Så jag får nog se till och enbart äta fläskfärs bara för det, så jag får i mig allt nödvändigt fett. Massa smör går också bra. Så kroppen hinner ställa om sig att nu blir det inga kolhydrater. Så trött på det här sötsugen: Förrädiskt, den lurar bara dig.

& idag har jag tränat! 1 timme på gymmet blev alldeles lagom. Måste dock lära mig att inte springa i början av passet för då orkar man knappt lyfta något efter det.

I helgen har jag jobbat. Igår såg vi på X-men: First Class. Grymt bra. Jag var så besviken efter sett Pirates4:an som saknade allt djup som jag så länge letat efter i filmer. Så kommer den här. Oväntat bra. I filmen ser vi som sagt Magneto och de andra X-men som unga. Det är rörande, djupt och griper tag i dig. Det grep tag om mig. Jag blev alldeles stirrig inombords. Ville hem och skriva. Detta är sann inspiration. Underbart. McAvoy och Fassbender är ju riktiga pärlor. Det är även Fassbender som ger i alla fall mig en ny favoritscen. Det kröp i skinnet på mig.



Kommentarer
Rebecca

James McAvoy. Mums!

2011-06-15 @ 17:03:07
URL: http://femmenoir.tumblr.com/
Emma

Rebecca: Hehe! :)

2011-06-17 @ 07:25:11
URL: http://lchfashion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0