Sick.

Host. Host. Så blev jag förkyld. Surt. Med tanke på att det är sommar... och att vi ska till Liseberg imorgon. Jag får kanske skippa de karuseller som skapar mest tryck mot bröstkorgen. Ganska täppt i näsan, men det är skönt att halsen blivit befriad från smärta.

Jag tänker på de som blir förkylda och inte äter ordentligt för att de inte orkar. Jag har själv varit där. Men igår tänkte jag att om du inte har energi i kroppen - hur ska då kroppen orka göra dig frisk fortare? Det kanske inte är så undra på att vissa dras med förkylningar i flera veckor. Nu säger jag inte att det är för att dem inte äter, men kanske är det avgörande VAD dem äter som spelar roll? Vad vet jag? Det är en hypotes.

Oj oj oj, vad jag är sugen på att handla massvis med höstkläder fastän det är sommar. Det trista vädret hjälper mig en aning. Och förkylningen. Hade inte haft ett dyft att göra igår mellan varven då jag låg och vilade på soffan eller var på toaletten för att fräsa snor. Så då satt jag invirad i mitt täcke med tjocka kläder på mig och mös framför datorn. HM.se hade inte jättemycket lockande kläder, men ändå en del som jag vill ha i höst. LaRedoute har ett par jeans och skor jag tänkte köpa, likaså Ellos. Men jag tar det lite peu en peu. Efter alla år har jag äntligen lärt mig att om jag köper lite en månad så blir jag inte fattig lika snabbt ;-) Ska även sälja av mig lite kläder när jag får tid.


Vintage

 

Igår år jag stekta bacon (1 pkt ICA), två stekta ägg och en kopp thé med kokosolja. Vid tio-tiden åt jag lite kokoschips. De är verkligen toppen!

Sedan vid tre-tiden blev jag hungrig och värmde lite broccoligratäng och åt några skivor kassler. Till eftermiddagsmellanmål åt jag en tallrik fjällfil med bär och rostat hasselnötsmjöl. Min sambo ville ta hand om sin sjuka flickvän och lagade en riktigt god kycklinggryta med kokosmjölk i och wookgrönsaker. Jag pillade bort majsen (är inte stormförtjust i det + att det innehåller en hel del kolisar) men jag åt morötterna. Det var inte så mycket i ändå. Det blev otroligt gott! Och det bästa är att det blev rester till idag... mmm!

 

 

Har även gått in på Style.com och kollat lite höstkläder från catwalken. Lägger upp lite bilder som jag tyckte var inspirerande!

 

1.3 Philip Lim

 

ACNE

 

Alexander McQueen

 

Alexis Mabille

 

Andrew Gn

 

Ann Demeulemeester

 

Catch you on the flipside!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0