LCHF 1

Det har segat sig med fettet, men nu körde jag igång idag på fullt allvar. Inget mer socker! Idag bestod snabbfrukosten av fjällfil (4%). Efter morgonjobbet stekte jag bacon tillsammans med ägg till en slags röra. Salt och inte särskilt gott men jag var mätt fram till lunch då jag plockade fram min lax med haricot verte och sause beurre (smörsås... fast den blev inte särskilt god...). Grejen med LCHF är att man får pröva sig framåt.  Jag är på jakt efter den perfekta smörsåsen... hoppas jag hittar ett bra recept snart!

Ska pröva mandelvåfflor längre fram i sommar när jag fått tag i morsans våffeljärn. Hade varit perfekt med lite smör på det och ost. Substitut för mackor.


Ikväll blir det crêpes med fyllning. Med LCHF skippar du självfallet mjölet! Fyllningen ska vara champinjonröra samt köttfärsås. Yummy!




---

Har varit inne på Karla Deras hemsida. Finns det någon som kan bära upp personlig klädstil så är det hon!










Adios!


Kommentarer
Gabriella

Oj, vad gott det verkar! Det måste jag testa!

2011-07-06 @ 19:55:35
URL: http://ggbellaslchf-blogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0