Fullt ös!

Ledig idag. Klockan nio befann jag mig på hudkliniken för att kolla upp mina kliande utslag som finns överallt på kroppen. De tog prov på en färsk uppkomling (har aldrig fått en spruta i armen men någon gång måste var första) så nu får jag vänta i 4-5 veckor på resultatet. Jag hoppas det går något som kan tala om vad det här är för något märkligt. Min syster har tydligen gjort samma sak och att de inte kunde se något ovanligt med det. Märkligt. Kliande utslag - någon måste ju veta vad det är?!

När läkaren var redo att bege sig vidare efter att hon tagit prov, hejdade jag henne kvickt eftersom jag behöver en salva som hindrar klådan. Ja, det skulle hon fixa tack och lov! Hennes assistent var snällt nog att stanna kvar ytterligare en stund och kom fram till att det var bäst om jag fick lite mjukgörande eftersom Minidermen gör att utslagen ökar. Jag fick också klara och tydliga restriktioner i fråga om mina klåddämpande tabletter. De är tydligen inte särskilt bra att ta över en månad, och jag har tagit dem hur länge som helst. Oh, well!


Ska snart göra lite ost- och broccoligratäng med kassler. Har märkt att jag tappat lite vikt nu, great! Älskar LCHF, man blir glad, stark och lycklig. Det är inte fett man blir deprimerad av, det är socker, helt klart! I morse blev det fil med hallon och blåbär samt två tunna skivor vitlökssalami. Har också kokt två ägg som jag ska äta när jag börjar bli hungrig igen.



Ska försöka ta en timmes promenad idag, om jag orkar. Är så sugen på att bara sitta inne och glo på film nu när vädret är lite kyligt. Ikväll ska jag in till K-dagarna med min lilla mamma och därefter ska jag träffa arbetskamraterna för lite festligt tillställning på kvällen.



Kommentarer
Gabriella

Konstigt med utslagen! :S Något du inte tål?



Ja, LCHF är fanimej underbart! Jag är såld på detta ljuvliga hittepå! ;) :D



Ja, men jag har märkt att mitt sockerberoende inte poppar upp om jag bara fuskar en gång. Så det är skönt. Annars hade jag inte vågat fuska då och då. =)



Aaaaaldrig att jag glömmer smöret, haha! ;)



Gratängen lät mumsig :)

Ha det så kul ikväll!

Kram

2011-07-13 @ 13:18:34
URL: http://ggbellaslchf-blogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0