Today it's the new day but still the same day as yesterday


Dagens plagg/items
från H&M

Miumiu-inspirerade glasögon. Fina.



Fin tröja jag köpte i slutet av december i Malmö (trend-avd.)



Härlig färgblandning.




[egen bild - tagen på H&M]


En väska jag MÅSTE köpa i vår.





Och så till den som begärde mer LCHF. Idag har jag gjort min nötmüsli (äntligen - var nog ett år sedan sist!) och den är god och mättande till filen. Jag har börjat med att köpa laktosfri A-fil 3% från Skånemejeriet (vad annars?) som enbart innehåller 2g kolisar per 100 g. Toppen. Om jag åt 2 dl vanlig fil blev det 10 kolisar direkt. Nu med laktosfri blir det bara 4g! Jag kan till och med äta 3 dl fil nu och det överstiger fortfarande inte 10g.
How lovley ain't it? Bilder kommer eventuellt senare. Receptet:

Nötmüsli
1 dl hasselnötter
1 dl paranötter
1 dl valnötter
1 dl pekannötter
valfri mängd linfrö och sesamfrön (vilka frön som helst går bra)
valfri mängd ca 40-50g smält smör
eller rapsolja 2-3 msk
(använd aldrig olivolja, det blir giftigt i för varm temperatur!)
2 tsk kanel
2 tsk kardemumma
1 tsk ingefära
(valfritt: 2 tsk vaniljsocker - jag har inte det och det blir gott ändå)

Hacka och blanda alla nötter, rör i valfri mängd frö. Lägg kryddorna i egen skål och rör i smör/olja. Häll blandningen över nötterna och rör ihop. Strö ut på en bakplåt och värm 175grader i ca 15-20 minuter. Rör om kontinuerligt i blandningen för att det inte ska brännas vid. Låt svalna av och lägg i en burk. Klart!

Det blir sedan rester av fetaostgratinerad broccoligratäng med kassler till. Mums! Ikväll kommer jag laga till med lax, romsås och haricot verts samt potatis till sambon.


Idag blir det bara uppgiftsskrivande. Måste bli klar med det... Ha en underbar dag! Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0