Vill ha alla redskap!

Till min kommande träningsperiod. Bodyrocker instruktören använder många bra redskap, men de kostar ju också en slant. Dip stationen kostar ca 500 kr och måste beställas via utlandet, det gäller alla grejer. Ska även införskaffa mig gym boss - en intervallklocka som fixar tiderna åt dig. Vill också ha Fitness bollen som Zuzana använder sig av, den ligger dock på $129... Vilket är cirkus 900kr och så får vi inte glömma frakten då bollen väger 6kg. Den briljanta sandbagen som hon använder ligger på ca $100 dollar, vilket är ungefär 700 svenska kr. Ja, det blir fattigt. Jag får väl se vad jag köper först... suck...


Gjorde i mitt allra första pass idag, btw. Insåg att jag kunde göra det på balkongen - kanon! Gjorde dock 20 armhävningar på knä - orkade inte mer. Det jobbiga är ju inte armhävningarna i sig utan att du ska röra dig i plankan efter du gjort armhävningen. Bhä... Jag var helt slut. Fick pausa ofta, men jag tror det är en bra konditionsskapande träning. Måste bara vara försiktig med hjärtat mitt! Därefter modifierade jag även en av de sista övningarna då den var knepig att göra på Zuzanas vis. Hehe, plus att jag skippade de två sista övningarna. Jag avskyr att göra sidoövningar, det gör ont i den arm jag ska ligga på. Den sista övningen innebar att du sätter dig mot väggen, som om du sitter på en stol, fast det gör du inte. Sedan ska du lyfta upp ena benet och röra det snabbt och litet upp och ner i luften. Aarrgh, det går ju inte?! Ja, får öva på det helt enkelt...



Adios!


Kommentarer
Jessica

Hur långa är intervallerna?

Är det 20 sekunder träning sedan 10 sekunder vila?



Om det är det och du har en smartphone kan du hämta Tabata timer

2011-08-25 @ 08:21:16
Emma

Jag har faktiskt laddat ner några sådana appar, men om jag ska ur och träna så vill jag nog ha något mindre klumpigt. Tack för ditt tips! /E

2011-08-25 @ 09:32:26
URL: http://lchfashion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0