Blommor och fint

Har blivit mycket bättre sen sist! Nu är det bara lite ont i halsen och heshet som råder. Mamma ville åka till Ikea, och jag ville umgås med mamma så vi tog en tripp dit. Jag blev sen på morgonen och mamma ringde irriterat 08.54 "VAR ÄR DU?!"

- vi skulle ses 08.55
- jag sprang till bilen så fort jag kunde (på andra sidan där mamma bor dessutom) och kunde klocka in mig 08.57!

Sen startade färden och det var kul som vanligt att sitta och snacka med mamisen! Vi nådde Ikea kvart i tio, och då vi tog en obligatorisk fika innan vi började vandra omkring och samla på oss saker. Jag åt en liten frukost med bulle med pålägg samt juice, och sedan tog jag faktiskt en äppelkaka, den så dögod ut och det var den också. Mamma drack kaffe och åt ägg & bacon. När klockan blev halv elva satte mamma fart på oss och vi gick omkring och tittade.

Jag trodde faktiskt inte jag skulle köpa något, men jag plockade faktiskt på mig lite. Vilket jag nog inte borde ha gjort, men va tusan. Jag handlar sällan till hemmet ändå. Det gjorde mig sugen på att handla hem massa blommor till fönsterna och till balkongen. Jag måste försöka göra balkongen mer mysig, den är fin men det blir liksom inte mer. Trist.

I alla fall var båda jag och mami nöjda när vi satte oss i bilen med alla pinnar och pinaler och körde mot Kristianstad och var hemma lagom till halv ett. Stannade kvar hos mamma och tjabbade lite, sen begav jag mig hem.

Nu är Robin sjuk och det är han inte sen med att påpeka. Han ska ha full service... Lite snäll är jag, men inte så snäll :)

Hur som helst, nu när jag blivit lite inspirerad och sett hur fint och vårigt mamma och syrran har det hemma hos sig, ska jag nog försöka komma iväg till växthuset och köpa till mig lite krukor och blommor, kanske nån ställning att ha sakerna på. En tomatplanta blir ett måste!

Bilder kommer sen...

/E


Kommentarer
allie

jag älskar verkligen IKEA!

2010-05-03 @ 21:26:41
URL: http://alexandrastil.blogg.se/
Mikki

sv: ah ok, på tradera finns det alltid men oftast dyrare :( men hoppas du ha hittat din kavaj :)

2010-05-05 @ 12:48:16
URL: http://thisismiki.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0