Åskan är på väg...!

Var på stan idag. Skulle träffa Jeanita och prata lite medan vi drev omkring på stan. Jag skulle byta en kjol som jag aldrig använd (det verkar hänta ofta...) till en fin klänning jag hittade igår. Men väl i kassan börjar damen truga "det var ju flera månader sedan du köpte kjolen. Det är ju bara öppet köp i 10 dagar!"
Jag: "Mm... om man vill ha tillbaka pengarna. Men jag ska ju byta, så det spelar ju ingen roll."
Hon: "Men man kan ju inte ha plagg liggandes hemma på det viset, förstår du väl?"
Jag: "Jag handlar mycket kläder och tillslut kommer man fram till att jag kommer aldrig använda det, så då ville jag byta den mot denna klänningen. Det är samma pris."
Hon: "Spelar ingen roll. 10 dagar. Men jag ska höra vad de andra har att säga..."
Hon går iväg och babblar med en kollega. Jag har aldrig blivit så underligt bemött av H&M's personal. Jag har ju gjort så förr att jag bytat plagg som jag handlat för jättelängesedan och det har aldrig varit några problem.
Så kommer hon tillbaka och säger att de ska göra ett undantag.
Jag: "Som sagt, jag har gjort det förr och då har det aldrig varit några problem."
Hon: "Men jag har jobbat här länge och så får det inte gå till! Men vi gör ett undantag för denna gång. Kom ihåg det."
Jag: "Jaja..."
Så bytet gick igenom men jag var rasande när jag gick därifrån. Det är märkligt att de kör olika hela tiden. Men aldrig att jag ställer mig i kön för henne fler gånger.

Nåja, Jeanita hittade ett par fina ballerinaskor på DINSKO. Jag hittade en fin klänning på Indiska som jag nog inte borde köpt, men jag har letat jättelänge efter en slags liknande blommig klänningen sedan jag såg denna på Emsedge:



Men jag gillade inte materialet och det satt märkligt på mig så jag lät bli att köpa. Sen har det dykt upp liknande klänningar på H&M men ingen har suttit bra. Men jag blev jättenöjd med den från Indiska, den formade både midja, bröst och the butt ^^





Denna klänningen ville jag ha från H&M:











Today's



Jeansjacka och scarfs: H&M, blommig tunika: gammal från Gina Tricot, väska Zara



Min lugg börjar bli jättelång nu...


Nä, nu börjar det åska så jag får nog signa ut!! Sayonara!


Kommentarer
Jennilie

Sv: ja jag gillar dem skarpt!! Okej, kul :D

2010-05-22 @ 17:58:19
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
hiba

ååh så snygga klänningar!

2010-05-23 @ 16:42:28
URL: http://justmehiba.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0