This is Cirques the Freaks

Plugg. Tv. Mat => Emmas vardag.

Jag tittar sällan på tv-program, men ikväll blir det faktiskt Cougar Town. Love it! :) Däremot ser jag och R.B ofta på film om kvällarna. Senat såg vi Cirques the Freaks: The Vampire's Assistant. Något jag rekommenderar. Tyckte A Vampire's Diary kändes för blasé och jag har inte haft ork att sätta mig och se på True Blood.

Filmen är väl en aning riktad mot yngre publik, men jag tyckte till min förvåning att den var ganska underhållande. En del är kanske mätta på vampyr-historier, men kom igen! Hur många action-filmer påminner inte om varandra, hur många romantiska komedier är inte oerhört snarlika? Många teman är likadana, och vampyr-temat verkar fastnat. Och jag gillar det. Det gör ju intriger så mycket mer. Vanliga, tråkiga människor mot skillade övermänskliga blodsugare. Använd er fantasi!

Först tänkte jag: men denna film är ju för trettonåringar!
Men en bit in i filmen så finner jag den faktiskt en aning humoritisk och intressant. Det där med vampyrer och vad som gör dem till att de ÄR vampyrer och hur man faktiskt blir en varierar från story till story. I grund och botten är väl tanken densamma, fastän tillvägagångssättet är annorlunda upplagd. Det är same same i denna.

Sen handlar den väl inte helt och håller om vampyrer, här finns ju "missfoster"/freaks med. En del intressanta roller och andra som man höjer ögonbrynen åt. "Apflicka" känns lite ... märkligt. Hursomhelst, jag fick mig några munryckare i mitten av filmen. Jag gillar definitivt skådespelaren som spelar Darren, och hans "mentor" Mr Crepsley. Vassa naglar, kistor och VAMPANEZER! :) Vampyrer slåss alltså mot en likartad art fast de kallas Vampanezer. Det tyckte jag var lite nyskapande ^^

And please notice that this is a movie. To entertain. Not a high-profiled drama!


John C. Reilly & Chris Massoglia as Mr Crepsley & Darren Shan



Gjorde ostfyllda färsbiffar till lunch. Med broccolimos och gräddsås. Måste krydda lite bättre till nästa gång dock.


Såhär ser det typ ut när man stökar i köket.


Recept från Skaldeman! :)


I seriously like my apron ^^




Färdish!


Today's



Topp - New Yorker, kjol+skor - H&M, halsband - Accent


Fattar ni varför det är trist att ha stora bröst?! Långa halsband blir liksom ett stort no no! SYND!


Yesterday's


Kjol - Vero Moda, Skor - Nelly



Skorna känns liite för stora, men bara lite. Det ska nog funka ^^

Jaha, nu måste jag ta tag i plugg igen..




Kommentarer
Jennilie

Sv: Nawh tycker du, så himla kul, har fått höra av kanske 3-4 stycken nu att jag är lite små lik henne :) Tack tack tack för resten också. Kram

2010-03-16 @ 16:42:17
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Johanna Gelinder

svar: Ah dom är normala i storleken, jag tog 36 som jag brukar ha :)

kram

2010-03-16 @ 23:07:00
URL: http://johannagelinder.se
Jennilie

Sv: jaså det tycker du?! Hennes blogg läser jag ju! ;P Om vi nu tänker på samma Karla, haha :D Ha en bra fortsatt dag, kraam

2010-03-17 @ 13:59:42
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Jennilie

Sv: tack och yes, vi snackar om samma bloggerska :P

2010-03-17 @ 18:57:17
URL: http://dayswithjen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0