Take it off!

Seg i hjärnan. Jag har haft intensiva drömmar de senaste nätterna. Jag vaknar och minns alla i detalj. Jag minns jakten på min cykel som jag ställt vid ett avlångt bås som plötsligt blev en plats för någon stor show och då flyttade man på cyklarna som stod i vägen och min försvann; mannen som smugit upp på övervåningen och kysste husägarens dotter - men stötte bort henne när hans uppdrag kallade och gjorde henne ledsen för att han låtsades som om han utnyttjat henne - men innan han går virar han några halsdukar runt hennes hals för att "det kommer bli storm och jag vill inte att du ska bli förkyld"

Jag minns att vi hade förvandlats till katter som smög längst det döende gräset för att undvika att hamna i bråk med det andra kattgänget och plötsligt vet vi att jägarna kommer som ska skjuta oss och då blir vi tvugna att sammarbeta och vi räknar ut vägen för att kunna fly med lycka. Jag minns ängen vi gömde oss på; hälften av träden var döda, men så började någon grön mossa växa på dem, som skulle ge livet åter. Himmeln var vit och svartsotig, då tung rök strök sig förbi som efter en utslocknad brand.

Jag minns att jag vandrade längst havskanten på ett djupblått hav - sökandes efter vita snäckor. Plötsligt är jag för långt ute och jag sprattlar med fötterna där ingen botten finns. Mina fötter rör vid något mjukt, vajande kletigt vått - som mörkt otäckt hår i stora mängder som böjer sig under mig. Jag fattar panik och simmar iväg, upp på en stenhäll. Ur vattnet kommer ett stort monster; en björn men ändå inte; dess päls är lång och oljig, och den försöker äta upp mig med jag står och trycker mig mot stenväggen i skräck.

Så man är alltid seg i hjärnan när man vaknar. Det är sällan det finns HAPPY DREAMS i min värld. Varför vet jag inte. Det är väl det otäcka som är intressant kanske. Fastnar för mycket vid det. Jag kan alltid spekulera.





Såhär till hösten ska jag starta upp med LCHF igen. Sommaren har en tendens att ge en "hej och hå det ska gå"-känsla. Man kväver det man vet och innerst inne ledsnar man samtidigt som hjärnan inte vill ge efter. Suget ligger och ruvar. Men idag startar jag upp med det klassiska ägg&bacon. Sen senare idag blir det dags för lite hamburgare av rent nötkött och så lite lök ofcourse, samt en gnutta worchestershiresauce. Robin får bröd och jag får haricotvert med gräddig sås. Yummy!

A jour d'hui måste jag hinna med detta:
  • köpa kalender (ute seeeeent med det... fcuk)
  • Lämna tillbaka skor
  • Lämna in paket
  • Låna böcker på högskolan
  • Träna
Ja, det var väl allt. Får hoppas jag har ork att städa också. Måste göra min sambo glad någon gång...


Sugen på denna frissa...










bilder: okända...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0