Welcome Home

Jag har nog inte haft sån feber sen i lågstadiet eller något. Feber har jag haft, men 39,5! Så jag låg fastklistrad vid soffan med ett tunt påslakan över mig och frös häcken av mig för att jag inte skulle bli för varm. Så mellan febriga drömmar och sorlet från Vänner på tv låg jag utslagen och försökte att sova.

Blev lite orolig när mitt hjärta började slå dubbelslag hela tiden. Jag är inte den som brukar stirra upp mig, men jag blev lite skraj och ringde mamma. Då var klockan över tolv. Hon sov och jag hann inte prata så länge med henne för i nästa sekund låg både Telenor och 3:s mobilnät. Varken jag eller R.B hade teckning. Lite irriterande när jag ringt och väckt mamma... Men hon brukar alltid ha en lugnande effekt och det lilla vi hann prata så verkade hon inte särskilt orolig. Hon sa något i stil med att hjärtat får anstränga sig extra när man har hög feber.

När klockan var två släpade R.B in mig i sovrummet och efter en stund somnade jag. Vaknade feberfri vid fyra och gick upp för att borsta tänderna (^^) och tvätta mig i ansiktet. Sen la jag mig igen.

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Hade ont i halsen men för övrigt tacksam över att vara feberi. Tills nu. Ögonen börjar värka igen. Tempen visar 38,4. Får hoppas den stannar där.

Imorgon är det dessutom kalas för Robin pappa... Så jag hoppas jag kan vara med på en hörna, men åka ut till Majbålet får jag nog strunta i. Minns hur snorkallt det blev förra året vi var där ute.


Lite inspo från kvinnan vars hår jag avgudar: Chrystal

 

& jag avslutar med en märklig text som jag fått på huvudet...:

 

What happens when life breaks down
When there is systemic contradiction

My name symbolized all that was corrupt to society
His name symbolized all that was pure
And I was being held in the embrace of a man who was pure
And these inviolable sanctities were preserved in those ten words
And it is the desacralization of all of these that have put us in the mess that we find ourselves

Isn't it true, alas it is much worse
A person may end up believing in anything

You know, if that human acceptance does so much for you and me
Think of what it is when God himself puts his arms around you and says
"Welcome home"

Isn't it true, alas it is much worse
A person may end up believing in anything

You know, if that human acceptance does so much for you and me
Think of what it is when God himself says
"Welcome home"

 

Sayonara!



Kommentarer
mikkaelo

sv; finns länk till bloggen där jag hittat bilden i inlägget :)

2010-04-30 @ 12:01:36
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Mikki

Jag har storlek 34 :)

2010-04-30 @ 12:28:44
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Mikki

ja en aning men den sitter perfekt vid ryggen :) fundera själv på att köpa en? ^^

2010-04-30 @ 14:18:40
URL: http://thisismiki.blogg.se/
Jennilie

Hej!

Vad kul att du gillar döskallesjalen. Vi har inget bestämt datum då vi öppnar ännu men vi är ganska säkra på att det blir nu till veckan, så håll ögonen öppna :)



Mvh Jennilie



2010-05-01 @ 11:32:02
URL: http://jencastyle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0