Slappedag hurra

Trodde inte det var röd dag idag, men det var det och det var... underbart! Drog på mig det jag kände för och stack inom Netto och köpte Tranbärsjuice för denna jäkla UVI vägrar ju släppa! Helt jäkla sanslöst!

Sen var det raka vägen hem till syrran, tvillingarna & Inez-grisen. Hjälpte Eme att mata de griniga pojkarna och Inez satt vid sidan om sin mamma och tjabbade på. Sedan spillde Bene ut gammal välling på mig ... iiii! Det var helt sjukt att sitta och vakta dessa två små monster som klättrade över allt och gömde sig under datastolen där Eme satt och checkade på youtube efter Doctor Who som medverkat i en av Harry Potterfilmerna. Samma som Robert Pattison medverkade i som ja... vad han nu hette i Harry P.

Sedan undrade Emelie vad det var som drev mig ut till lajvet. Hon tyckte jag var knäpp ^^ ska ju inte berätta vad mamma tyckte då liksom =P Men som jag förklarade till Daniel aka Gigga på torsdagen att om man ser det ur ett Freudianskt perspektiv skulle man kunna säga att vi tillfredställer vårt "jaget" - det omedvetna, instintika "sexuella" drifter. Istället för att ägna åt oss sådant som samhället inte accepterar sublimerar vi och stimulerar dopaminet (okej, nu är det kanske lite mer åt det biologiska hållet) så att vi får en kick av det vi gör och det är okej. Det är som att bergsklättra, fast vi lajvar istället.

Hur som helst, jag var tillfredställd när jag åkte därifrån i söndags!

Kom hem relativt helskinnad. Tretton blåmärken på benen men jag har så jäkla lätt att få dem så ...

Today's






Har skrivit klart min lilla bok från lajvet. 22 sidor... Kommer Veronica orka läsa den? ^^ Sayonara.


Kommentarer
Veronica

Haha ! Oj, inte illa med 22 sidor ! Jag syftade mer på att ditt blogginlägg igår skulle bli klart så jag kunde läsa :) men jag läser gärna de andra också ! Kram

2010-04-05 @ 22:04:54
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0