Less clothing more food

Nu när min ekonomi har blivit sämre så ska jag lägga mer tid på mat och hälsa i min blogg. Jag måste bli av med min besatthet när det gäller kläder... Är nog nyttigt med lite omväxling!

Idag till frukost är det turkisk yoghurt som gäller med lite grädde till. Därefter min übermüsli med nötter som är rostade med olja, kanel och kardemumma!
Ska snabbt steka ihop en omelett som jag kan ta med mig till skolan. Därefter blir det nog lax ikväll! Ska dessutom träna (om jag hittar min andra sko... jag fattar inte vart den har tagit vägen =/). Men blir det inte gympa blir det styrketräning.

Min inspiration kommer från en klasskompis som jag bara efter påsken och massa annat som gjort att jag inte sett henne på länge bara: "Men gud?! Så smal du blivit!" INTE för att hon var tjock innan, det var hon definitivt inte.  Vi båda vägde ca 60 kilo för tre månader sedan och är i princip lika långa. Jag står och stampar på samma ställe medan hon utan vidare nått 53-strecket. Orättvist och därför har jag sporrat mig själv att utföra samma mirakel :)

Jag vet att jag stundom skrivit "nu tar jag tag i det" osv. Men jag hoppas verkligen att jag kan vakna upp den här gången. Så som jag gjorde i höstas när det gick asbra med LCHF. Jag brann verkligen för det.

Antar att skolan gör att man blir en aning deppig och man söker sig till sockret för att lugna nerverna. Den vecka som min sista tenta inföll sig på (som jag även klarade trots lidande studier) skulle jag ju till Fyrien och lajva, och då hade jag inte tid att äta något onyttigt och fy fasen va gott jag mådde hela veckan och helgen - särskilt helgen när jag var ute 24 timmar om dygnet i skogen och rörde mig och sprang och lekte ^^ Det var otroligt kul!


That's all folk's! Ha en skön solig dag - sen ska det regna resten av veckan!


Kommentarer
Veronica

Lite omväxling är aldrig fel ;) Det har ju varit mkt kläder :) kul att ni ser framemot att komma på lördag, det ska bli roligt. sova över är inga som helst problem. Det löser vi ! Kram

2010-04-19 @ 10:18:58
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
hiba

oh låter som en bra frukost:)

2010-04-19 @ 16:38:53
URL: http://justmehiba.devote.se
Anna

Yoghurt med grädde, mummigt emma!:)

2010-04-25 @ 22:03:28
URL: http://lillavackraanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0