Nytt år Nya löften

Klassiskt. En del har massa nyårslöften, en del inga. Jag har två.
1. Strikt LCHF - vilket innebär no more kolhydrater. Ska bli skönt att börja igen. Detta ätande av bröd och potatis/ris/pasta gör mig så deprimerad inombords vilket även syns på utsidan. Sedan jag började äta kolhydrater har dessutom min hy blivit sämre. Ne, LCHF är de shit for me. Sen kommer jag efter några månader eventuellt lägga till morötter och ärtor.
2. Träning på allvar. Har både fått med mig morsan och Ellen. Ska skåla in de nya året med Ellen och Becc (förhoppningsvis!) och då ska vi avge några löften hehe! Har man någon att köra det fullt ut med är det lättare. Inga fler lata dagar vid datorn. Ska satsa på att gå på gymmet de dagar jag är ledig och då blir det härliga förmiddagspass som förr i tiden med Veronica när hon bodde nära mig :) Saknar dem dagarna. Det var härligt att sticka dit tillsammans och träna. Träning + tjabb = tiden flyter på bra. De dagar jag går i skolan ska jag träna på eftermiddagarna och då blir det antingen spining eller jympa.

Längtar efter att få börja laga ordentlig mat också. Stort plus är att jag & R.B fick förkläden i julklapp av svärföräldrarna så jag slipper byta om varje gång jag & R.B ska laga mat. Mos och potatis, ris och pasta - släng er i väggen! Nu blir det Schweizerfärs med bacon, inlindande kycklingfiléer med ost, ost-och broccoligratäng och min goda turkiska yoghurt+grädde med en härlig blandning av nötter :) Longing longing!


Klänning - Gina Tricot

Thin and slick :) Så som jag gillar det hehe! Förutom min absolut fula grimas...

GOTT NYTT ÅR! Hoppas allt vi strävar efter 2010 kommer att uppfyllas så man inte behöver sitta på 2010's nyår och känna att allt varit ett misslyckande. Livet ÄR för kort för att man ska ha råd att hålla på så!


Kommentarer
Emma

jag håller mina löften max en månad sen glömmer jag av dem och kommer på den senare x) HAHA

Gott nytt år =D

2009-12-31 @ 09:46:58
URL: http://emmabeata.blogg.se/
Veronica

Snygging, du är jättefin som du är <3

2010-01-01 @ 21:16:16
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0