Power Diet?

Lovade mig själv att sova till åtminstonde nio idag, men vet inte vad som hände. Slog upp ögonen vid sju och kunde inte somna om. Typiskt. Trött som fanken.

Okej, så jag har hittat en blogg som drivs av en tjej som äter lågkolhydratskost samt är en utbildad civilingenjör och som arbetar mycket med kemi m.m och tränar mycket (sedan två år tillbaka). Så hon har relativt stor koll på läget och har många läsare som imponeras av hennes kunskaper. Martina heter hon och bloggen "Healt & Science" hittar du HÄR. Hon vill gärna ge tips för de som vill gå ner de sista envisa kilona genom t.ex. Kaseinpulver. Hon diskuterar fördelar/nackdelar och jämför med t.ex. Nutrilett och andra bantningspulver. Jag är lite utmanad att pröva alltså... Eftersom Kasien egentligen enbart innehåller mjölkprotein så kommer förmodligen kroppen att svälta rent vitaminmässigt, därför kan det vara cleaver att köpa hem lite vitamintabletter också. Så jag tänkte testa i en vecka, eller två. Hon har själv prövat med bra resultat. Det är garanterat att man inte går upp i vikt efteråt med hård LCHF-kost, eftersom du inte äter kolhydrater = ingen viktuppgång. Fettet förbränns direkt.

Samtidigt är jag lite sådär, nu har jag äntligen hittat ett bra flyt i mina matrutiner... Men jag ljuger om jag skulle säga att jag inte är besviken på min viktuppgång. Åh, hade precis vant mig vid att väga 56 kilo och nu väger jag plötsligt sex kilo mer. Hmpf! Mitt eget fel, förvisso, men ändå!

Ja, det tåls att tänka på... det är dessutom billigare än CK. Det blir ca 500 kr för att äta pulvret i två veckor. Sedan pillrar vi i oss lite vitamintabletter och lite Ursobol Acid Extreme. OCH styrketräning ovanpå detta. Vet dock inte vart jag ska styrketräna. Eller ska jag kämpa med bodyrock? Gillar verkligen konceptet...

Ja, har hela torsdagen att tänka igenom detta. Think, Think, Think!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0