Fullt ös - men inte medvetslös :-)

Jahapp! Ganska pigg och energisk idag! Hade en toppenhelg på Stena Line med nio andra reskamrater. Härligt sätt att lära känna nya människor också. Körde halv fem från tågstationen med två bilar och kom fram 1 och 1/2 timme senare till Karlskrona där vi sedan väntade till lite över sju på att få gå ombord båten. Natalie blev översvämmad av manliga turister vid incheckning och hon jäklades lite med dem (vilket knappt gjorde saken bättre haha) så det var ett suspektum ifall Natalie verkligen jobbade på båten eller om hon... hittade på?


Klev på båten, förväntansfulla. Jag hade hunnit äta en omelett vid tolvsnåret, så jag var vrålhungrig när vi kom till hytterna. Men innan vi hann gå till käkstugan så började folk dricka lite öl och drinkar så det var lika bra att hänga på en stund. Mycket trevligt! Sedan blev det lax med grönsaker, lite stekt potatis och mycket remoulade - smakade ljuvligt. Orkade inte äta allt så våra hungriga grabbar tog resterna.

Sedan blev det fixfix i den trånga lilla hytten till fyra pers som jag delade med tre jättegoa tjejer. Gjorde vid mig (har dock inget bildbevis... undrar hur jag lyckades undvika kameran) och sedan var det party on. Hade mina pumps på mig i några timmar, sedan bytte jag raskt till mina färgglada sneakers, det var mycket roligare att dansa i dem. Då kan man vara hejvild på dansgolvet, me like!



Hände mycket crazyness. Jag kan dock meddela att jag förmodligen den mest nyktra, eftersom jag inte orkade beställa något i baren, så när jag la mig vid 03.00 snåret så var jag hyfsat nykter igen. Kändes ganska bra. De andra stannade uppe till efter fem och vid halv sex så väcks jag av den förbannade radion i rummet där personal på båten meddelar att vi har anlänt till Gdynia och allt möjligt, samt att det skulle översättas till två andra språk. Jag höll på att få spader. 09.00 var det dags igen, då lämnade vi Gdynia och de hade en halvtimmes instruktion om hur vi skulle agera vid katastrofläge. På tre olika språk. Tror vi alla fyra låg och morrade "håll käften" till radion en god stund.


Klev upp och åt god frulle, traskade tillbaka och sov igen. Vankade av och an. Några gick till ett spa. Vi låg kvar och snackade lite om lördagens bravader. Åt mat igen vid fyra. Vid sju var vi äntligen framme till Sweden igen och sedan kom jag hem och däckade på soffan med min älskade sambo.

Summan av kardemumman: Jäkligt bra helg, även om man var sleten på slutet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0