Life goes on.

Intervju imorgon. Pirrigt! Har tänkt på intervjufrågor och svar hela dagen så jag är förberedd inför imorgon. Så jag slipper sitta och "öhh..." haha. Nej, men det ska nog gå bra.

Ätit fil till minifrukost. Åt omelett på jobbet efter morgonpasset, lchf pasta och farsans köttfärs till middag. Kom hem och började söka lite intervjuguider. Gjorde kotletter med ugnsbakade grönsaker och tog en färdigsås i pepparsmak. Tror dock såsen skulle ätas kall, så det var inte extremt gott. Får försöka göra sådan pepparsås själv nästa gång. För det är väldigt gott.



Det är enkelt att göra ugnsbakade grönsaker. Du kan slänga i precis vad du känner för, sålänge det inte är potatis och rotfrukter. Morötter innehåller en hel del kolisar men de funkar i liten mängd. Jag skippade personligen dem idag för det var alldeles för sött. Älskar broccoli så det var en given grönsak, likaså tomater. Fick tips om att man kunde ha i rödlök, så det hängde med, samt smått hackade vitlöksklyftor. Klart godkänt!

Ett tips är att använda rapsolja eller en olja som tål högre temperaturer. Olivolja bildar giftiga ämnen på temperaturer över 200 grader. Kör på raps istället. Grönsakerna kan rostas på temperatur mellan 200-250 i 20-25 minuter. Det beror på vilka grönsaker. Jag slängde i tomaterna 10 minuter efter de andra grönsakerna då tomater är så mjuka att de lätt bränns.

Hade sett fram emot en skön helg men beodrades in att jobba på lördag. Typiskt. Hade faktiskt planer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0