Chili

Ikväll blev det chili con carne till kvällsmat. Syrrans dotter var över på besök och tittade på Barbapappa. Så underbar tjej! När vi skulle äta chili'n så sa jag till henne att vi skulle äta så att hon visste det och då sa hon att hon också var hungrig. Eftersom jag inte riktigt vågade ge henne av chili'n (pga allt fett m.m., vet att barnet äter efter kostcirkeln...) så fick det bli lite Fjällfil med kanel och bär. Perfekt, hon blev både mätt och belåten. Tittade lite till på tv. Sedan blev det dags att gå hem och nanna. Gullunge!

Idag har det hänt massor av saker. Lite jobb till höger och vänster som verkar lovande. Därför har jag tagit ordentligt tag  i övningskörningsplanerna. Ska skrota intensivkursen, tror inte det är något för mig. Övningskörde med sambon igår och det gick väl inte strålande. Jag har riktigt svårt för gasen, tycker det är knepigt att gasa, rädd att köra in i saker som är flera hundra meter bort. Så nu vill jag ha professionell handledning, även om Robin varit fantastiskt tålamodig (som när jag flyttade foten från kopplingen för att bromsa samtidigt som jag hade kvar högran på gasen.. hellu ja!). Man lär sig inte över en natt, och det har jag förstått nu. Så planen är att köpa ett stort körpaket (dyyyrt!) och köra på som en galning och ta körkortet fort som attans.




Så det känns jäkligt bra nu, så bra att jag har röjt massor i mitt rum, städat undan och slängt en hel del papper från skolan, och arkiverat sådant som kan komma till nytta. Ska spendera flera dagar med att fräscha upp minnet. Wow, snart kanske man träder ut i det arbetsliv jag har studerat i 3,5 år! Häftigt. Därför känns helgens arbete dubbelt så futtigt ;-)

Nä, nu ska jag och sambon se på film... det är tydligen en hemlis så jag måste sticka nu för är så nyfiken på vad han har hyrt hem till oss!

Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0