Malmö&co

LCHF:

Gjorde en god middag kvällen innan jag åkte till Malmö och lämnade monkyman hemma. Stekte två fläskkarréer så pass länge och på så pass låg värme att de blev väldigt saftiga. Det godaste jag någonsin gjort. Kött är ganska gott när man inte har svartpeppar på (vår är slut ...).

Sen gjorde jag min underbara ratatouille på  smör, lök, fyra olika paprikor i olika färger, en burk krossade tomater, vitlök och lite kryddor samt en skvätt citron. Blir så himla gott. Till det har jag créme fraiche (den fetaste sorten) med gurkmeja - för färgens skull - och så vitlök i och lite salt så kan man lägga det på ratatouillen. Robin fick såklart sitt ris vid sidan om.

Smakligt värre!




Malmö:

Det har känts som helg hela veckan, vilket har gjort mig helt disorienterad på vad det har varit för dagar och vilka dagar det inte har varit. Hur som helst, vi sprang lite på stan när vi kom till Malmö och jag hittade en mycket fin vit skjorta på Gina Tricot. Sen blev det inte mer. Därefter chillade vi en stund innan vi begav oss något försenat ut i villervallan för att se på Band of Horses. Helt ok musik, inget jag lyssnar på själv en tisdagkväll och vi blev ganska sega då de spelade ganska lugnt musik. Så vi var hemma hos Jossans farmor redan vid halv tolv.

Nyanlända & glada

 

Jag åt hamburgare (utan bröd givetvis vilket gjorde hamburgsmakaren lite bekymrad, men det löste sig) med knif&gaffel + en påse chicken wings.

 

Innan vi stack

 

Josefin i Blåsväder

 

& så kom lördagen (jag menar onsdagen...) och vi hade planerat fest och party. Vi drack av Jossans vin och mina cider innan vi stack till en restaurang för att käka lite. Samtidigt som vi åt på Stora Torg hörde vi även musiken från NRJ in the Park. Mycket festligt, fastän tanken var att vi också skulle SE banden... en liten miss men vi hade det bra ändå. Såg på lite rock istället, i väntan på att gå till Étage eller Crown, men utelivet var så dött så vi gick hem istället. SÅ HÄR KOMMER LITE BILDREGN!

 

På stan ondag förmiddag...


 

Kvällen kom och vi gjorde oss redo att dra ut och rocka...

Det blåste som faaanken!

Fick syn på snygga herrskor i bankomatkön...


Vin & mat (jag tog bort klyftpotatisen ofcourse)

 

... som sagt, det blåste när vi åt ^^

 

Efter NRJ blev det Adept... som jag tyckte var riktigt bra!

 

Halvt galna när vi kom tillbaka in i stugan...

 

Vi köpte en heliumballong med oss hem... trodde vi! När vi väl satt igång för att snacka helium-röst förstod vi att det nog var vanlig luft i... typiskt!

 

& idag när vi skulle hem

 

Tog extremt mycket bilder så detta är enbart ett litet urval... Kommer bilder imorgon på allt jag köpt! Adios!



Kommentarer
Veronica

Skönt att ni hade roligt :) Skoj med bilder så man får se vad ni hittade på ;) Nu är min röst helt borta, dags o sova så man kan vila den lite ! Ska kolla din blogg för bilder på kläderna också. Kram kompis

2010-08-26 @ 23:24:48
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0