Aj o aj o aj

Drog ut visdomstanden i fredags. Jag hann bli rätt nervös när jag kommit upp till tandvårdshuset men efter jag fått sprutorna (en hel del sådana eftersom jag inte tål det starkaste bedövningsmedlet) och lagt mig ner och omslutits av det gröna operationstäcket så infann sig lugnet. Kände ingenting, förutom när hon borrade djupt ner i tanden så det skakade i hela skallen. Sedan var det inte direkt bekvämt när hon vred och bände för att dra ut rötterna, även om man man inte känner smärta så kändes det obekvämt knakigt i käken. Hon drog och drog och drog. Tillslut hör man att något knäcker till, som om något går i sönder. Jag trodde rötterna hade gått av, men då hade hon fått ut hela tanden med rötter.

Två stygn. Det var en mycket märklig känsla att inte ha någon känsel! Sedan visade dem mig tanden; jag stirrade på den: grova långa kraftiga krokiga rötter. Sjukt långa rötter! Om man skulle haft raka gaddar så skulle den varit ungefär 1,5 cm! Det var rätt fantastiskt att hon kunnat dra ut dem, och jag antar att det är anledningen till jag i skrivande stund har fruktansvärt ont. En sketen ipren hjälper knappt!

Hoppas det lugnar sig snart.


Var på Lisebergs julmarknad förra helgen. Vi kom precis efter krockarna på E6. Helikoptrar, flera ambulanser och massiva köer. Vi kom fram en timme senare, men för min del gjorde det inget. Slå ihjäl 7 timmar på Liseberg när inga karuseller rullar är rätt tufft.




Stor kanelbulle!



& jag har blivit helt förälskad i rött. Helt rött eller rött med beiget och blått. Sweet!


Beige+rött+beige+svart med guld som accentfärg.


Med brunt som accentfärg.



Rött + rött



Rött+rött+rött = perfekt trio



Blått+rött+beige



Min nyårsblåsa (tror jag?)


Var även hemma hos Sanne igår på tjejkväll. Det var mycket mysigt. Träffade en gammal tjejkompis och Sannes arbetskamrater. Taccos (som jag fick tugga ytterst sakta) och lite god dessert var pricken över i:et. Dessutom hade hon köpt massa paket som vi skulle ha till julklappsleken. Jag fick med mig hem en tablettask pimpim, en silvrig ljuslykta och ett doftljus. Slogs om en rosa-bandet-diskborste med en annan tjej men hon tog hem segern tillslut. Lyckad kväll!

That's alle! Får se om jag beger mig ut på stan för att handla lite grejer till mina julkort, men kinden jäklas så jag kanske får skjuta upp det.


Kommentarer
Gabriella

Ja, rött är nog min favoritfärg! Najs!

Och den nyårsblåsan har jag också kikat på, eller en liknande iaf. Tur jag inte köpte den.

Hoppas vi ses på nyår, annars ses vi ju i januari :)

2010-12-15 @ 16:29:03
Anonym

Det hoppas jag också Gabriella! :)

2010-12-17 @ 17:45:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0