I'm not a sinner, I'm a writer

Jag är hobby-författare på halvtid (mer eller mindre) och är helt insnöad på en serie jag håller på med. Lite övernaturligheter är inblandade men essensen är för det mesta mänsklig. Det är kul att man kan röra sig lite i tiderna med denna serie då den börjar någonstans på 1300-talet och sträcker sig fram till idag. Här kan ni se en grov skiss på hela släkten. Det är ungefär 214 karaktärer varav 72 besitter övernaturligare krafter.

Första boken jag håller på med nu har nått 192 sidor och det lär komma dubbelt så många. Den utspelar sig 2009 och 1870-talet. Den rör sig alltså mellan tid och rum på ett speciellt sätt. Mina förhoppningar är att skriva färdigt och skicka iväg till något förlag som vill ta sig an det. Jag har räknat med att serien kommer att bli stor, men svårt att bedömma i och med att jag inte vet HUR många av familjemedlemmarnas berättelser jag vill ha med. Det är en hel del...

 

 


Utöver denna serie har jag skrivit över 300 berättelser, de flesta i novellform i väntan på att orka ta mig an och utforska dem mer. Ca 10 av de 300 har blivit mer seriösa och antagit en form på över 300 sidor. Men, man ska ha tid att ta itu med romanerna och när man hela tiden får nya idéer och tankar till nya böcker och fantasin skenar iväg blir det svårt att ta tag i det man lämnat för stunden.

Ibland är det jobbigt att ha så mycket fantasi för det är alltid något nytt som poppar upp i huvudet och som man genast vill ta tag i och spinna vidare på...

Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0