Things to do.

Wow... längesedan man bloggade! I måndags hände väl inget särskilt vad jag kan komma på. Grillade lite med syrran & co + mamsen. Åt goda fläskkarréer. Får nog marinera dem själv nästa gång, gud vet vad som finns i de färdiga! Men gott var det i alla fall. Och så lite jordgubbar till.


I tisdag körde jag bil med körlärare för första gången. Gick över förväntningarna. Inga motorstopp, jag märker dock att jag är nybörjare. När min lärare inför ett trafikljusstopp började säga till mig att börja köra, så blev jag helt paff, lutade mig framåt för att se trafikljuset och säga "Va? Är det grönt?" Jo, det var grönt. Råkade trampa på bromsen istället för gasen och när jag väl skulle trampa på gasen så tryckte jag ordentligt så hela motorn rusade. Haha. Men jag blev inte hysterisk för det. Så betyget var: Du lyssnar bra på instruktioner och du är lugn. Ganska bra för nybörjare. Tre övningkörningar med sambon i bagaget, inte mkt kan jag säga. På kvällen kom Jossan - åå så kul det är att få besök av vänner. Underbart! Lagade LCHF-lasagne (den här gången blev det supergott) och Jossan godkände maten ;-) Lite skräckis på kvällen. The Caller. Inte jätteläskig men EXTREMT obehaglig!


I onsdags gick jag på riskettan. Trodde inte det skulle vara intressant men det var både intressant, engagerande och jobbigt (när vi skulle se alla trafikolycksfilmer. "Att döda ett barn" - fruktansvärt! Kom ihåg när vi läste den i gymnasiet på svenskan). Sedan var det kvickt in till stan för att fixa anti-bakterie-medel inför mina Dermarollerförsök. Har redan testat i ansiktet. Obehagligt men det gör inte särskilt ont. Låren var värre, fick bita ihop och rulla, rulla för att bli klar. Känns som man har bränt sig illa i solen. Har kanske fått en försmak till hur det känns att tatuera sig? Aldrig på benen kan jag ju säga!

Vad jag annars gjort? Pluggat mycket teori inför körningen, läst färdigt första Game of Thrones-boken, gått powerwalks i hettan, latat mig och glott på film och lite smått och gott.

Idag fick jag hem min andra sportBH från Panache, i lilagrå. I LUV IT! När jag får lite lön i sommar ska jag köpa en vit också. Så kan jag träna järnet utan att oroa mig för att slita ut mina dyra sportgrejer. It's the shit, man. Det är också roligare att träna när man känner sig liiite liite fräsch och snygg.



Och jag kan glatt meddela att jag är stolt ägare till:


- den var bara så fin på henne. Så jag haffade den själv. Från Weekday.
När jag ändå var i farten passade jag på att få med mig två fina färgglada byxor från Gina Tricot och ett par roséguldsfärgade sandaletter från Zara. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Det är bara förnamnet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0