Sickest thing - and I like!

Det där med vacker hy upphör aldrig att jaga oss kvinnor. Jag funderar på hur jag ska kunna få mina gamla acne-ärr att mjuka till sig, särskilt ett under hakan som jag stör mig fruktansvärt på (eftersom det blev en pigmentförändring = mörkare fläck). Så jag hittade något medel från Apoteket som skulle fixa biffen, men på Stylesearch (en grym sida med användare som har testat mycket) var det många som menade på att det inte fungerade och istället hyllade dem något som heter Dermaroller. Fattade först inte vad det var, såg ut som en rakhyvel på en säljsida. Så ser jag att den där cylindern längst fram på hyveln innehåller 540 nålar (!!) i titan på 0,5-3 MM... Har kollat massor av youtube-klipp för att se om det verkligen kan fungera och det tycks vara så! Lite nervös är man väl allt... sticka in hundratals nålar i hyn. Det ska tydligen få huden att gå i reperationsfas och bilda massor av kollagen och på så vis så försvinner ärren genom att huden bygger upp sig. MER INFO HÄR.


Jag har bestämt mig för att det är värt att testa, även om det ser lite smärtsamt ut. Har en lista på saker jag vill införskaffa mig i skönhets- och välmåendesväg. Check it out:

- Ricinolja
- Mandelolja
- Nyponfröolja
- Askorbinsyra
- D-vitamin
- Fiskolja
- Dermaroller
- Leber Equalizer (träningsredskap)

Kommer försöka skaffa det i sommar. Ska checka av allt efter som jag får hem sakerna. Får vänta länge på min Leber dock, den kostar en slant så det blir att spara, spara!

Btw, har blivit lite småkär i lila och gult. Tillsammans.


(bild: Topshop)


Imorgon är det fullspäckad schema! Lämna barn på dagis, gå ut med morsans hund, jobbmöte, hem till mamma igen och passa barn. Wah! Onsdagen kommer försvinna ur mina händer, I bet it will!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0