May it be.

I helgen firade vi sambon, väldigt kul, även om jag segnade redan innan klockan tolv! Sedan drog alla ut medan jag stannade kvar för att städa undan och sova. Drack typ en cider och två glas vin... paaarty! Haha, har nog tappat det där med att dricka.

Sambon fick jättefina rosor av sina föräldrar och en söt tulpanbukett från Sanne&Björn, lite presentkort (tackar för det vänner!) och en moccamaster - så vi kunde hutta ut den gamla kaffebryggaren som varit med sedan livets början, typ.

Har försökt ta tag i mig själv och ikväll ska Robin hjälpa mig att skriva lite personliga brev till lite jobbansökningar. Tycker det är jättejobbigt att precis ALLA frågor om min utbildning, om hur det går med jobb, vad ska jag göra, vad vill jag göra, vad ska jag söka.... AAAAH! Jag vill inte att någon frågar, är så trött på alla frågor om jobb, jobb, jobb. Då vill jag bara dra ett täcke över mig och låtsas som att världen inte finns. Så är extremt ledsen över att ni får så korhuggna svar, jag har inte lust att diskutera det bara. Jag håller på, jag söker, men inget händer. Ångest inför att de som fixar schemat på jobbet utgår från att jag har fixat jobb till sommaren, för då måste de ha en vikarie för mig och det måste de ju fixa nu. Åh, jisses. Nä, det blir att söka galet mycket. Hålla tummarna.

Och tänker med en bit avund på er som har semester i sommar. När är det min tur... ?










And I said, what about, breakfast at Tiffany's?


Kommentarer
Veronica

Det där med jobb är en sådan fråga som halkar ur de flesta mest som en artighetsfras. Sen är det klart att folk är nyfikna nu när du pluggat färdigt och vill höra hur det går. Mkt givetvis för att de vill och hoppas som dina vänner att det går bra för dej nu när du lagt ner nästan fyra år. Men bara för att du pluggat så behöver du ju inte jobba med det du läst till :) se till att hitta nåt du trivs med, det år viktigast :)

2012-03-14 @ 19:46:19
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0