CK 9

Dag nio har inträdit. Det känns lite ljummet då jag varit väldigt sugen på maten från Wild West Steakhouse... Drömmer om min varmrätt hela tiden. Mmm...! Men det går an. Har redan tappat 21 cm på hela kroppen och kan använda mina smalisjeans (som satt rätt tight) till typ lösa mysbrallor! I'm damn proud and I'm proud of it!



Tre veckor kvar!! Woho!

Nå, nu ska vi gå till min resa till Oslo. På fredagen gick jag och Rebecka till Zara för att köpa en jacka som jag tänkt på länge. Så den fick jag med mig. Sedan hade vi lite kvällsmys och chillade. På lördagen tog vi en större runda i Oslos city och gick i de gamla vanliga hederliga affärerna samt Marlene Birger (dyrt...) men köpte inget. Tog få foto på Oslo.

Lääängst bort i fotot kan ni skymta det norska kungahuset.


En staty vid kungahuset.


På kvällen skulle vi ut och dansa. En tjejkompis till Rebecka dök upp, Emelie, och de drack lite gott medan jag nöjde mig med vatten. No drinking during CK!



Måste verkligen arbeta bort den där magen... Men snart är jag färdig med det. Skönt!




Jag & Bexx <3


Tog foto på Emelie, men av respekt för henne så lägger jag inte ut några bilder där hon är med. Vi gick till Eylifs (vet ej hur man stavar) där jag varit tidigare när jag hälsat på syrran och jag blev inte besviken. Fullt ös, trevliga människor och danshungriga kompisar! Perfekt. Jeanette, du skulle varit med. Det är lite Dublin-känsla över det.

På söndagen slappade vi bort i stort sett hela dagen. Söndagar är också heliga för norrmännen och därför händer det sällan något och nästan inga affärer har öppet. Så vi såg på tre filmer och på kvällen lyckades Rebecka få med mig ut på promenad i kylan. Tur att jag tog med mig mina varma stövlar.

Det värsta är att när vi är ute och går längs området där färjorna går, kör det förbi en bild som tutar. Sedan vänder de om och kör in vid Rebecka och mig och försöker prata med oss. Rebecka är först tyst men när de envisas så pekar hon framåt och ber dem köra iväg. När de frågar "how much do you take?" (vilket var en mycket absurd fråga med tanke på hur vi såg ut... på väg till gymmet i princip med gympadojor och allt) fick Rebecka nog och skrek rakt ut att de skulle fortsätta köra. Då ger dem upp. Sedan kör de förbi ytterligare en tredje gång och skäller på oss som hundar. *Suck*.

Vi mötte upp Emelie och en annan vän till henne och gick en lång och ansträngande promenad. Efter en timme slog vi oss ner på McD och alla åt mat utom jag givetvis... men jag tog kolsyrat vatten med citron... mm! Sedan slappade vi bort resten av kvällen igen med film. Borde tagit bild på Rebeckas rum. Hon har världens högsta våningssäng, typ 4 meter upp i rummet. Det var inte kul att sova där, trodde jag skulle trilla när jag tog mig upp och ner för stegen.. huuu!

På måndagen tog vi en snabbtur i stan igen, jag shoppade lite på Gina Tricot och fick hem ett par byxor som jag tittat efter länge men inte slagit till på och 50 NOK är ju inte farlig?! Örhänge för 10 NOK. Vilket kap!



Små troll vi mötte på vägen...




Sedan var det slappedags igen (ja, vi var väldigt lata men det var gött) och sedan när klockan blev 22.00 så gick vi till bussen som körde mig hem och här sitter jag nu, en aning vimmelkantig och funderar på att lägga mig och sova några timmar. Sjukt obekvämt att sova på buss. Gör nog inte om det där. Har så svårt att sitta still så medpassagerare blir irriterade på mig.

Mycket nöjd i alla fall, andra gången jag varit i Oslo och jag gillar det skarpt som semestermål.

Avslutar med Bexx något förvirrade ord: "Haha, kom du ihåg när vi såg på den där Gran Torino? Att jag sa 'Åh, det är ju han, East Clintwood!' och det var ju fel! Och så sa Robin att han inte hette så och jag trodde inte att han fanns på riktigt men han finns ju i verkligheten! Haha... Ja, det är kul det. Meeen... vad hette han nu då egentligen? Wood Eastclint? Inte?"
Ciao!


Kommentarer
Gabriella

Omg! Du är så duktig! Men alltså, du är SÅ mager! Räcker och blir över med CK nu! :)

Duktigt att stå emot! :) Och kul med resa!

2012-01-31 @ 16:14:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0