CK 1

Yes. Då har vi börjat. Fast jag har inte tagit min första drink ännu. Ska göra det alldeles snart. Här är en bild på hur det ser ut med centimetrarna.



På vissa ställen har jag ökat lite, på andra ingenting. Känns jättekul och jag kommer fortfarande i mina smalisjeans med god marginal. Gissar att jag väger kring 60-62kg. Får se hur mycket cm man tappar efter fyra veckor. Ska bli väldigt spännande. Har dessutom två stycken till som går på det nu så det är skönt att man inte är ensam med det.

Jag förespråkar inte hård träning vid VLCD (Very low calorie diet) eftersom du misshandlar dina muskler helt sanslöst. Promenader är att rekommendera, joggning (men springa? Nej! Tar för mycket energi). Träna smart och skonsamt. Simma går också mycket bra så länge det inte sker på elitnivå. Risken är stor att du bränner ut dig. Det är inte kul att alltid vara trött pga av det.

Jag planerar lite rock-ringsövningar, promenader på 1 h om dagen. Har köpt hantlar på 3 kg per hantel så tänkte sitta lite med det på min pilatesboll. Ingen intervallträning som det ser ut just nu. Men när CK är slut så går jag snyggt in på LCHF som jag gjorde sist - och det blev verkligen bra.

Sedan oktober 2011 har jag inte ätit en enda giffel. Det har varit min stora drog här i livet och eftersom jag inte har gått upp särskilt mycket efter det så tror jag att gifflar haft en stor del i övervikten. Det har peppat mig till att inte äta gifflar mer. Känner mig lagom stolt! Så mitt mål är att efter CK2 så ska jag inte äta något med mjöl i längre. Jag tycker inte potatis och ris är lika stora bovar som mjöl eftersom mjöl för mig är ganska onaturligt att äta. Visserligen har vi ätit det länge, men se hur vi mår idag. Mjöl och godis åker bort. Ska bli spännande!





Cya!


Kommentarer
ggbella

GRATTIS återigen till examen! :D



& nu kör vi järnet! 2 veckor med LCHF idag!

2012-01-23 @ 17:46:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0