Tips!

De som varit intresserade av att veta vad som egentligen finns i fruktyoghurt kan liksom jag inte äta detta skämt! Både i de feta och de tunna produkterna kan man finna modifierad majsstärkelse/potatisstärkelse, förtjockningsmedel m.m. Men igår när jag var på Konsum hittade jag en produkt från Skånemejerier där deras fruktyoghurt inte innehåller tillsatser. Alltså bygger deras yoghurt på enbart yoghurt och frukt (iofs tillsatt socker men vad trodde ni?). Jag tittade på kolhydratsinnehållet. Ja, de ligger på 9-10 kolisar/100 g vilket är bättre med tanke på att lågfettsprodukterna ofta ligger på 12-14 kolisar/100 g. Det kanske inte är en supernyhet, men jag hade inte sett det innan och blev superglad. Glad över att de vågar pröva nya saker.

Så jag vill tipsa om detta för er som inte kan hålla er ifrån fruktyoghurt. Det är ett bättre alternativ med riktigt fett som vi behöver (istället för dessa lättprodukter fullspäckade med massa onyttigheter) och ni slipper alla vidriga tillsatser! ;-)


källa

Go Skånemejerier!


Till frukost blev det yoghurt med vaniljpulver (som bara är vaniljkornen - inget socker) med hackade hassel- och valnötter till. Mm...! Supergott. Åt också två kokta ägg, börjat gilla dem igen eller så är det för att jag äter Guldgula, älskar ju gulorna - det är äggvitan jag har svårt för att äta. Hur som helst, mätt och belåten. Väntar på att jobbet ska närma sig.
Ciao!


Kommentarer
ggbella

Very good, att dom fattat galoppen!



Aaaah, vilken bra idé! Har jag inte tänkt på! Att ha vaniljpulver på grekisk yoghurt, det är ju lyyyyyyyysande! Ska jag testa imorgon! Thank you :)

2012-02-23 @ 14:39:25
URL: http://ggbellasblogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0