Stilla

Tog en paus från bloggandet. Vi hade fullt upp med att röja undan inför målning och golvläggning i söndags och sedan ville vi bara slappa.

Var på hemmafest i lördags, väldigt roligt fram till tolv, sedan segade jag ihop totalt. Hade inte druckit något och musiken var väl inte den bästa så blev ganska snabbt grinig då jag dessutom var lite hungrig, hade ont i magen, huvudet, frös. Så jag var väl inte jättetrevlig att ha och göra med innan jag och Robin åkte hem. Vilket var lite surt för jag brukar aldrig bete mig så fränt. Kors då. Robin råkade spilla lite på min jacka och mig och inför alla hans vänner skällde jag ut honom. Stackars älskling... Hade dåligt samvete när vi kom hem. Hoppas inte folk fick fel uppfattning om mig =/





Skönt att äntligen se sig själv på bild utan att tänka "så knubbigt man är...!" Mätte mig precis. Eftersom det inte skett några stora förändringar så får ni det i siffror att jämföra från senast. Som ni ser så är det inga stora minus. En centimeter på låret! Det är ju låren som är det värsta... samt magen men det får bli intensiv träning. Snart är jag frisk nog att ta en tur med sambon till Actic eller vad det nu heter och träna lite biceps och gluteus maximus! Jag ser inte av några effekter på att jag börjat äta, bara att viktnedgången stannat av. Så - släng er våg och mät er!!

09-feb 13-feb
Midjemått 74 74
Smalast på midja 64 64
bröstkorg 67 67
överarmar 25 25
höfter 83,5 83,5
stuss 93,5 93,5
lår 54 53
vader 34,5 34,5
runt knäna 33 33
anklarna 20,5 20,2
armbåge 22 22
handled 14 14
hals 30 29,5
bystmått 81 82,5
över brösten 77 76

Igår åt jag bara mealbars (varit så innerligt trött på shakes ... men gör helst inte så!), 100 g stek kyckling och sedan blev det två kokta smalkorvar med pyttelite senap och ketchup. Mams! Var mycket köttinnehåll i korvarna så de var väldigt goda. Som jag saknat sådan mat. Blev sugen på korvbröd till men nej, det är över nu med sånt. Jag säger inte aldrig till mjöl men just nu får det räcka.

Idag drack jag en shake till frukost på jobbet, åt 150 g lax till middag och någon timme efteråt åt jag en mealbar på stan när jag blev hungrig. Ätit tre kokta korvar nu när jag kom från stan. De har inte hunnit tapetsera något ännu (blev lite besviken att de inte kommit längre...) men de har spaklat för allting så imorgon åker väl strukturtapeten upp och så målarfärg på det. Får väl se när golven läggs, blir kanske inte förrän på onsdag och då är jag ju ledig!

Imorgon är det den fjortonde februari och farmor fyller 100 år. Om hon varit vid livet. Så jag, storasyrran och pappa ska åka till Lund och gå till graven och lägga blommor, pyssla om lite sådär och sedan ska vi äta på Tatung - en kinesisk restaurang vi alltid åt på när vi hälsade på farmor (får verkligen hålla koll på maten!!). Herregud, jag saknar verkligen den tiden. Sedan åkte man hem till farmor och lekte med hennes gamla saker och kollade på alla hennes prydnadsvaser m.m. och så fick man alltid en påse godis som vi delade på när vi kom hem. Det är ungefär 10 år sedan hon gick bort nu. Strax efter hennes 90-årskalas. Älskade farmor <3 jag saknar dig och din breda dialekt.

Jobbar kommande helg. Känns okej. Jobbar inte varannan helg så jag är nöjd med att det bara blir var tredje.

Hemskt vad mätt jag är nu... får se om det blir någon shake ikväll. Kör bara det på jobbet och tar inte med mig shakes, blir lättare att hålla sig från suget att äta på det viset.





Hard work often pays.
Ciao!


Kommentarer
Veronica

Hihi, ibland går humöret sin egen väg ;) nog har det hänt en del på viktsidan för dej! Se nu till att hålla igång med motion och rätt mat så du slipper fler hemska vlcd dieter :)

2012-02-13 @ 17:58:17
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0