Renovatio

Renoveringen är fortfarande i full gång här hemma. Har fått spendera hela dagen hemma hos mamma med min syster eftersom de renoverar hemma hos henne också. Nu har de nog helt färdiga med tapeterna och målningen av taken. Ser mycket lovande ut så är glad att vi valde att renovera.

hallen


färg på golvet man får akta sig för


vardagsrummet (med alla grejer ute på balkongen)


köket


strukturtapeten (väldigt snygg! så nöjd med valet!)


bra med foppatofflor att gå i


lyxigt med storbildstv framför sängen *fniss*

Våra speglar som var ute i hallen får inte komma tillbaka. Vi tänker införskaffa oss en stor spegel som ska hänga där istället. Så är det någon som vill ha de där tre vågiga speglarna så är ni välkomna att hämta! Hoppas att de kommer och lägger golvet imorgon!

Inte för att jag kommer få se det i helgen precis, ska jobba, jobba... Lyckligtvis har jag en långtur på söndag och då är jag väl hemma vid fem så man kan ha söndagsmys med sambon.

Har varit dåligt med att dricka cambridge nu, att få äta är en gåva. Ätit lite mealbars, lax, kyckling och räkost. Var och besökte farmors grav igår som sagt. Dessvärre var mobilbatteriet nästan slut så kunde inte ta några bilder (typiskt eller vad?!). Vi åt på en restaurang där vi brukade äta med farmor, och jag åt lite av tre små rätter och fick jätteont i magen på kvällen.


Vägde mig hos morsan imorse, 56 kg. Känns jättebra! Wow, har inte vägt det sedan nian typ! Tre kilo till sen ligger man ju på 53kg! Känns hoppfullt. Om jag orkar, ska jag följa med sambon till träningen imorgon och se hur det känns. Annars får jag väl fortsätta träna på balkongen, känner mig ganska trygg med det, plus att det är billigare och effektivare än att gå på gym.

I och med att de har tejpat in hela köket så kan jag inte laga varm mat ikväll, vilket är trist. Cyklade lyckligtvis till Maxi idag och köpte mer varmrökt lax så jag får väl leva på det. Skönt att det går bra med vikten, det är mitt ljus just nu i mörkret kring tankar om jobb och sånt. Trist, men vad ska man göra? Jag orkar inte ta tag i det just nu. Väntar på körkortstillståndet och håller på att spricka av irritation över att det ska ta sådan tid!!

Bör gå en promenad ikväll. Men alla stora färgfläckar på golvet kanske sätter sig på skorna och det vill jag inte. Typiskt!

På måndag om allt är klart med golv, tapeter och tak så ska jag börja med lchf fullt ut. Inga fler mealbars, mina kvarvarande ck-soppor ska jag sälja och så in med massor av kött, fil och bär och grönt! Har läst någonstans att man kan äta surdegsbröd så ska se vad för alternativ det finns.


Mammas "lilla" Zambo får vara med på avslutande bild. Han är en curly coated retriever - en av de största hundraserna i mankhöjd - fast han väger "bara" 40kg.


Ciao bella!


Kommentarer
kenneth

hejsan

det var en liten krullis

40kg bara

är det någon som vet vilken mankhöjd den största curlyn har

jag har en som är 81 cm och väger 59kg

och då skall det sägas att han nästan är mager

hör gärna av er

2012-04-02 @ 17:54:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0