CK 14

Nu har det snart passerat två veckor sedan jag påbörjade min andra ck-kur. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Sedan tisdag denna vecka har jag tappat ytterligare 15 cm på kroppen.



Jag kommer i jeans som jag hade i typ 1:a ring på gymnasiet. Iofs har jag aldrig varit den där "smala tjejen" efter 9:an i högstadiet - det var då jag gick upp i princip 10 kg pang bom. Jag fick bredare höfter och större lår. När jag pratar med min äldsta storasyster förstår jag att det är egentligen inte "smalhet" det ska handla om, utan hälsa och välmående. Du ska ha en stark kropp som orkar jobba. Och då måste du äta rätt och träna - eller åtminstone röra på dig. Och jag vet. Jag vågar inte riktigt gissa vad jag väger nu... 57kg kanske? Då har jag tappat ca 4 kg på två veckor om jag utgår ifrån att jag vägde ca 61 kg när jag började igen. Det innebär att jag förhoppningsvis kommer att nå 55kg-nivån om ytterligare två veckor. Det är trots allt bara två kilo det rör sig om. Som sagt är jag väldigt väldigt nöjd med min insats ;-) Men jag är inte riktigt färdig ännu, mina lår behöver slanka till sig och magen behöver få en ordentlig reducering. Det är dock skönt att jag inte har 88 cm runt midjan (mäta sig vid naveln) för det är där det "farliga fettet sitter" och 88 cm => risk för sjukdomar m.m. enligt forskning. Nöjd med mina 75 cm. Det är förmodligen 5 cm till innan den är riktigt borta. Cross my fingers!

Jag mår helt klart bättre idag än igår. Jag vaknade med feber och upplevde ett hårt tryck mot lungorna och jag hostade - bara det att det onda satt inte i svalget och mandlarna utan längre ner mot luftrören och bronkerna. Aj aj aj. Inte roligt. Sovit bort hela dagen. Min sambo försökte få mig att äta mackor, dricka juice och pizza men jag höll mig till mina shakes. Jag tänker inte ge mig.

Får se hur det ser ut kring den 12-13 februari. Känns som jag fixar en vecka till utan problem. Sen kanske jag vågar väga mig... Fast bara kanske haha.

En annan sak som jag har upptäckt nu när jag dricker ck är allt omkring mig i matväg. Hur folk snaskar i sig godis mitt i veckorna, kränger chips, äter pizza på 1500 kcal/per pizza. Det har liksom blivit ett wake-up-call. & jag hoppas innerligt att det är tillräckligt för att få mig att äta med omtanke när jag slutar på ck. Kommer bli lax och kyckling i övergången. Lite sallad till det. Jag ska säga upp bekantskapen med mjöl. Kommer äta potatis och ris ibland. Hoppas verkligen att jag kan behålla vikten till sommaren och tja... och resten av livet mellan kommande graviditeter ;-) The future is hopfull!
Cya!


Kommentarer
Gabriella

Vad pepp man blir! Grattis! Du är så duktig! :) Inte för att du alls behöver gå ner, men det är ju en sån personlig prestation! :)

2012-02-06 @ 11:55:44
Gabriella

Samma här, mannen ville få mig att äta milkshake. A big no no! :) Duktiga vi är! Krya på dig också, söta du!

2012-02-06 @ 11:56:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0