Breakfast at Emma's

LCHF-frukostar kan vara knepigt.  Jag har prövat det mesta. Omelett, ägg o bacon, fil och bär, turkisk yoghurt med grädde och nötter... lövbiffar med ost och senap m.m.

Det är svårt, tycker jag själv. Jag som alltid brukade äta ett stor portion med gröt och det höll jag mig mätt på i alla fall tre timmar. Eller fil och flingor.

Jag har tröttnat på de frukostar som jag har prövat. Ägg och bacon tar tid att göra och det blir mycket disk att ta hand om efteråt. Jag avskyr omelett (just nu i alla fall) och jag har tröttnat på fil och bär.

Så jag har börjat äta en avokado till frukost varje morgon, det innehåller massor av nyttiga ämnen som får igång humöret på morgonen. Och igår fick jag hem ett paket med en mixer och lite olika tillbehör. Nu kan jag äntligen göra en smoothie, vispa grädde och hacka lök på ett mer behändigt sätt! Jag förstår inte att jag inte köpt det tidigare, men nu har jag äntligen en mixer hemma. Så igår satte jag igång med att göra smoothie. Rätt gott, men jag ska nog köpa andra bär och ha turkisk yoghurt istället för fil.



Vad äter ni till frukost?


Inspo

- blue detailjs...








.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0