550 reps again!

Jag tränade också i torsdags, men har inte haft tid att blogga så mycket. Jag körde en egen liten variant på en 20minuters intervall. Jag gör 10 övningar och ställer in intervallklockan på mobilen. 20 "rounds", där var varje övning får 50 sekunder + att jag har 10 sekunder att vila och skriva i mina reps. Så jag gör övningarna två gånger. Vill ni se hur man gör övningarna så gå in HÄR. Jag har själv plockat bort några övningar eftersom jag känner att de inte gör nytta då jag saknar redskapen. & så har jag alltså lagt till egna övningar som jag gör med min gymboll. (Samt att jag gjorde 3 minuter först med rockringen)

1. boll: Push knee in (egen)
2. Cross legged burpee
3. Turkish jump
4. Ugi Crab
5. boll: crunches
6. boll: back up
7. Jump Lounge & knee crunch
8. Mountain climber
9. Sandbag squat
10. Ugi full body

Mina resultat i torsdags blev:
1 2
1.  10       9
2.  5         6
3.  9         8
4.  30       26
5.  14       15
6.  11       15
7.  10       6
8.  35       26
9.  10       8
10. 5        5

Sedan hade jag uppehåll fre-sön eftersom jag jobbade och idag har jag gjort 520 reps. Armhävningarna gick så mycket bättre att göra, så jag tror jag ska satsa på 30 st nästa gång. Jag gjorde lite rockringsövningar i ca 6 minuter också. Visa övningar är dock fortfarande asjobbiga, så som plankan på sidan och att trycka sig upp med ena handen när du ligger på sidan. Jag vill bara skrika (tror jag gjorde det idag av frustration). Får ett obehag i lårmusklerna när jag gör dessa övningar. Oh well...! Kan stolt meddela att min tid idag blev 33 minuter och 53 sekunder (940 hundradelar). Helt slut nu och lite mallig. Men tiden ska bli bättre! Och jag vill lära mig att göra åtminstone hälften av armhävningarna på tå. Övning ger färdighet.




Imorgon blir det nog en 12-minutare. Får se vilken jag kommer ta av hennes övningar. Sugen på nya utmaningar! Men hon använder sig av ganska mycket grejer som jag inte har och det är ju synd.

Imorgon kommer jag ett steg närmare ansökningen till övningkörningstillståndet! Om en vecka kan jag äntligen ansöka. Jag hoppas verkligen detta varma väder håller i sig så jag hinner köra innan det blir snö. Wish me luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0